لزوم جلوگیری از  تبدیل پارکینگ به واحد مسکونی و تجاری

الهه راستگو گفت: افزایش شهرنشینی به دنبال افزایش پدیده مهاجرت نتایج بسیاری را به دنبال داشته که ترافیک انبوه خودروها و پیمایش مسیر در مدت زمانی بسیار طولانی تر از زمان استاندارد یکی از آنها است.

وی با اشاره به فعالیت پارکبان ها در شهر تهران اظهارکرد: افزایش حجم ترافیک به دلیل پارک خودرو در فضاهای عبور و مرور و سردرگمی شهروندان جهت جستجوی فضای مناسب برای پارک، سبب شد تا مدیریت شهری بخشی از معابر را برای پارک خودروها در نظر گیرد.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نحوه فعالیت پارکبان ها تصریح کرد: پارکبان ها تحت سرپرستی پیمانکاران مورد تایید شهرداری فعالیت می کنند و اگر چه موضوع پارکبان ها نیز در برهه ای از زمان از دیدگاه شهروندان نامناسب ارزیابی شد اما نصب دستگاه های پارکومتر و پرداخت الکترونیکی سبب حل این مشکل شد.

راستگو ادامه داد: بدون شک افزایش تعداد پارکومترها در سراسر شهر تهران و نصب پارکومترهای جدید، تخطی احتمالی موجود را به صفر خواهد رساند و مدیریت شهری نیز به دنبال این افزایش است.

وی با اشاره به بررسی های صورت گرفته در رابطه با وضعیت خودروهایی که در مناطق دارای پارکومتر اقدام به پارک خودرو خود می کنند خاطرنشان کرد: حضور پارکبان و پارک خودرو در منطقه ای محافظت شده، میزان سرقت و یا صدمه به خودرو را به حداقل رسانده است.

رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با مزایای قرار گرفتن پارکومترها در سطح شهر تهران اذعان کرد: با وجود تمام معایب پارکومترها، نمی توان از مزایای مهم آن به ویژه کاهش ترافیک ناشی از سرگردانی رانندگان در پارک خودرو به راحتی عبور کرد.

راستگو کمبود پارکینگ طبقاتی در شهر تهران را یک معضل دانست و بیان کرد: علاوه بر کمبود پارکینگ طبقاتی در شهر تهران شاهد تخلف مالکین در تبدیل پارکینگ به واحد مسکونی و تجاری نیز هستیم.

وی با ارائه راهکارهایی به منظور بهبود وضعیت کمبود پارکینگ در شهر تهران گفت: افزایش کمی پارکینگ های طبقاتی و متناسب شدن تعداد پارکینگ ها با واحدهای تجاری و مسکونی و همچنین تعیین جرایم سنگین و بازدارنده برای افراد منفعت طلبی که با تبدیل پارکینگ خود به واحدهای تجاری و مسکونی به ترافیک شهر دامن می زنند می توان تا حدودی مشکلات مرتبط با کمبود پارکینگ در پایتخت را برطرف کرد.