لزوم ساماندهی مسافربرهای شخصی و پلاک شهرستان/ برخورد سلبی امکان پذیر نیست

مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشاره به فعالیت مسافربرهای شخصی و پلاک شهرستان در تهران عنوان کرد: نمی توان گفت دلیل فعالیت این افراد به کمبود ناوگان حمل و نقل مرتبط است زیرا حداقل شهرداری در تامین ناوگان حمل و نقل عمومی نه تنها کوتاهی نکرده بلکه بالاتر از توان و وظیفه خود نیز اقدام کرده است.

وی  با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای توسعه مترو و خطوط اتوبوس تندرو به صورت کمی و کیفی، و نیز توسعه اتوبوس های برقی گفت: فعالیت مسافربرهای شخصی در تهران نیازمند نگاهی عمیق تر است. جامعه امروز در شرایطی قرار دارد که با معضل بیکاری و فقر مواجه است. بسیاری از افرادی که امروز به عنوان مسافربر شخصی فعالیت می کنند، کارمندانی هستند که برای تامین معاششان با وسیله شخصی خود فعالیت می کنند.

نایب رییس شورای شهر تهران با تاکید بر این که نمی توان با مسافربرهای شخصی همانند دستفروشان و بساط گستران به دلیل تلاششان برای امرار معاش برخورد سلبی داشت، عنوان کرد: لذا باید به ساماندهی این افراد پرداخت.این اقدام نیز با شناسایی و صدور کارتی متفاوت با رانندگان تاکسی امکان پذیر است تا بدین صورت تحت نظارت دستگاه های ذی ربط فعالیت کنند. این موضوع برای رانندگان پلاک شهرستان نیز صادق است.

وی ادامه داد: هیچ شهرستانی حاضر نیست در تهران بدون سرپناه و دور از خانواده به فعالیت مسافربری بپردازد اما برای امرار معاش خود ناچار است. باید ضمن ساماندهی این افراد در سطح کلان تصمیمی گرفت تا جاذبه بازار کار برای این افراد در تهران کاهش یابد و بتوانند فعالیتی را برای امرار معاش در محل اقامت خودشان داشته باشند. 

دلیل فقر مردم ناکارآمدی دولت ها است

طلایی با تاکید بر این که برای حل مشکلات باید از نگاه مردم نگریست، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که مردم برای امرار معاش دارند و بروز برخی پدیده های آزاردهنده اجتماعی در پی آن ناشی از ناکارآمدی دولت های ما پس از انقلاب بوده. این دولت ها به روزمرگی و مجادله پرداخته وبرنامه ای برای اداره جامعه در افق های بلند مدت نداشته اند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان عنوان کرد: با توجه به مطالبی که ذکر شد به عنوان اعضای شورای شهر ایده ساماندهی مسافربرهای شخصی و پلاک شهرستان را به دستگاه های ذی ربط منتقل می کنیم.

 

لیلی موسوی