مراقب وزش شدید باد باشید

کوروش محمدی با اشاره به آغاز آلودگی هوا در کلانشهرها گفت: از صبح امروز تا اواخر روز چهارشنبه شاهد افزایش آلاینده ها در کلانشهرهای صنعتی به ویژه سه شهر تهران، کرج و اصفهان خواهیم بود. از امروز پایتخت با افزایش آلاینده ها روبرو شده و هوا ناسالم خواهد شد. 

وی ادامه داد: آلودگی هوا تا ورود موج جدید بارش ها از اواخر چهارشنبه، ادامه دارد. 

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، موج جدید بارشی چهارشنبه شب از دو استان آذربایجان غربی و کردستان وارد کشور شده و به تدریج استان های لرستان، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان  شرقی،اردبیل و سه استان شمالی را تحت تاثیر قرار می دهد. 

محمدی در مورد بارش دوباره باران در تهران گفت: بارش باران از بامداد پنج شنبه در پایتخت آغاز می شود که همین امر موجب می شود،آلودگی ها از روز پنج شنبه کاهش یابد. 

وی با هشدار در مورد وزش شدید باد در چهار استان از عصر امروز گفت: سرعت بادهای جنوبی امروز در چهار استان اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان افزایش می یابد. این پدیده برای دو روز آینده نیز ادامه خواهد داشت. مسافران  و افراد بومی که به جنگل ها می روند باید از خاموش شدن آتش ها اطمینان یابند چرا که ممکن است این بادها موجب آتش سوزی گسترده در جنگل های شمال شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه هوا آخر هفته در شمال کشور و مشهد سرد، می شود،تاکید کرد: مسافرانی که می خواهند آخر هفته به شمال کشور بروند،بدانند هوا تا روز یکشنبه کاهش محسوسی می یابد. این در حالی است که هوای شمال شرق کشور نیز کاهش می یابد و شهرهایی مانند مشهد سرد می شوند.