بودجه جاری استان تهران افزایش یافت

سید حسین هاشمی پس از هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و مدیریت استان تهران که با حضور جمعی از مدیران استانی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: بودجه سال 96 استان تهران در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و بر این اساس بودجه عمرانی استان در حوزه ملی و استانی 2 هزار و 266 میلیارد تومان مشخص شد که از این مبلغ 354 میلیارد تومان بودجه استانی و مابقی برای پروژه‌های ملی و استانی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بودجه جاری استان تهران در سال آینده 540 میلیارد تومان است که نسبت به سال 95، 14 درصد افزایش یافته است.

هاشمی افزود: در جلسه امروز نسبت به ساماندهی صنوف نیز موضوعاتی مطرح شد که بر این اساس در شهرک صنعتی قرچک 9 صنف شروع به کار کردند که قرار شده است در 200 هکتار از این شهرک صنعتی نیز شهرک گلخانه‌ای احداث شود که جلسات مرتبط با این موضوع در حال بررسی نهایی است. 

استاندار تهران بیان داشت:‌ در ادامه این جلسه در مورد منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز موضوعاتی مطرح شد و این حوزه در کشور کلاً به فراموشی سپرده شده است. 

وی افزود: حفظ محیط زیست، تقویت آب‌های زیرزمینی و کاهش خسارت‌های ناشی از سیل در حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی تبیین شده است که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم. 

هاشمی افزود: درباره منابع طبیعی و آبخیزداری نیز مذاکراتی با وزیر کشور نیز داشته‌ایم تا دیگر دستگاه‌ها از جمله مدیریت بحران و سازمان جنگل‌ها و مراتع نیز اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.