سرطان کبد با ویروس سرماخوردگی درمان میشود

تحقیقات جدید نشان داد،‌ ویروسی که عامل سرفه، سرماخوردگی و ناراحتی‌های معده در کودکان می‌شود می‌تواند شفابخش سرطان کبد باشد. 

محققان دانشگاه لندن در تازه‌ترین مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که با دستیابی به ویروسی که عامل سرماخوردگی در کودکان است می‌توان سرطان کبد را درمان کرد و مانع مرگ افراد شد. 

سرطان کبد به عنوان رایج‌ترین سرطان در سراسر جهان است که تا مرحله پیشرفت بیماری راهی برای تشخیص آن وجود ندارد یعنی تا زمانی که به مراحل آخر نرسد، علائمی از خود بروز نمی‌دهد. 

این ویروس سرماخوردگی و سرفه که Reovirus نام دارد، با تحریک سیستم ایمنی بدن سلول‌های سرطانی را می‌کشد و تومورها را از بین می‌برد؛ این ویروس هم‌چنین می‌تواند با عامل بیماری هپاتیت c که خود منبع بسیاری از بیماری‌هاست بجنگد. 

دکتر استفان گریفین می‌گوید:‌" ویروس Reovirus در درمان سرطان‌ها مانند سلول‌های بنیادی عمل می‌کند و در شرایطی که راه‌حلی جز شیمی درمانی برای سرطان کبد وجود ندارد،‌ این روش درمانی می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد و امید به زندگی را در افرادی که دچار سرطان کبد هستند افزایش دهد". 

 

آلن Melcher، پروفسور موسسه تحقیقات سرطان در لندن نیز باور دارد، استفاده از این ویروس برای رایج‌ترین سرطان جهان نتایج خوبی را دنبال خواهد داشت.