وزارت راه و شهرسازی مقصر حادثه قطار سمنان
علی مطهری نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از جلسه را برعهده گرفته است، بعد از گزارش کمیسیون عمران در مورد حادثه قطار سمنان اظهار داشت: خراب بودن دستگاه کنترل بر اساس این گزارش مسلم است و ظاهرا چراغ قرمز بوده اما به دلیل تکرار اشتباه در قرمز شدن این چراغ اپراتورها آن را جدی نگرفتند.
 
وی ادامه داد: موضوع آموزش فنی اپراتورها جدی گرفته نشده و بی‌مسئولیتی اپراتور قبلی و بعدی که به راحتی از کنار قضیه گذشته‌اند نیز به مدیران بالا دستی آنها باز می‌گردد.

 

مطهری تصریح کرد: کمک رسانی در این حادثه بسیار ضعیف بوده و سایر دستگاه‌ها در این رابطه مسئول هستند، اینها همگی حاکی از ضعف مدیریت در وزارت راه و شهرسازی است.

 

نایب رئیس مجلس بیان داشت: شاید وزارت راه و شهرسازی در برخی حوزه‌ها موفق بوده اما در این حادثه مقصر است لذا باید جواب لازم را بدهد تا این گونه حوادث تکرار نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 49 نمایندگان می‌توانند پیشنهادات خود را در رابطه با طرح کمیسیون عمران در مورد اصلاح قانون دسترسی آزاد به سیستم حمل و نقل شبکه ریلی را تا دو هفته دیگر یعنی بعد از برنامه ششم ارائه کنند.

 

در ادامه کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: نمایندگان 48 ساعت وقت دارند تا پیشنهادات خود را به کمیسیون عمران ارائه کنند.