معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور :فعالیت های فرهنگی مترو قابل تقدیر است

محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی صنعت مترو گفت: در سومین دوره نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان داخلی در صنعت مترو 150 شرکت و دانشگاه‌های طرف قرارداد مترو تهران شرکت کردند و توانسته‌ایم با حمایت از صنعتگران داخل در حوزه‌های مختلف مترو تهران بومی سازی را عملی کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در حوزه ایستگاه‌ها حجم زیادی از تولیدات توسط صنعتگران داخلی انجام می‌شود به طوری که حدود 60 درصد این حوزه بومی سازی شده است. همچنین در حوزه‌های زیربنایی نیز شاهد پیشرفت‌های خوبی بودیم اما هنوز در حوزه ریل جای پیشرفت بیشتری داریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خاتمه به پیشرفت‌ها در حوزه نقلیه صنعت مترو اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم اما برخی تجهیزات الکترونیک هنوز جای کار دارند که می‌توانیم با کمک صنعتگران داخلی تولید آنها را در داخل کشور انجام دهیم.

همچمنین دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از غرفه معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو درسومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو بازدید کرد و فعالیت های فرهنگی مترو را ستودنی و قابل تقدیر دانست.

سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی صنعت مترو با حضور 150 شرکت در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران در حال برگزاری است.