باید برخورد با آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیریم
 سردار حسین اشتری  فرمانده نیروی انتظامی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از برترین های حوزه پژوهش دانشگاه علوم انتظامی امین که امروز(یکشنبه) در مجموعه پردیس غدیر برگزار شد، اظهار داشت: رقبای ما بویژه در خارج از کشور قوی هستند و با اهداف شوم خود در راستای هدف ناحق خود، با قاطعیت در حال فعالیت هستند تا علاوه بر برخورد با نظام جمهوری اسلامی ایران، آسیب های جامعه را افزایش دهند. 
 
وی تأکید کرد: اگر دیر بجنبیم با مشکل مواجه خواهیم شد، طرح های پژوهشی و فناوری دانشگاهی باید مشکل گشا باشد. 
 
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به دقیق و علمی بودن برخی از مقاله‌های منتشر شده با منشا خارجی، افزود: این مقاله‌ها به تشدید اختلافات قومی قبیله‌ای و موضوعات جنسیتی که بر خلاف موازین کشور است می‌پردازند، همانطور که در برنامه‌های بی بی سی فارسی مشاهده می‌کنیم.
 
سردار اشتری تصریح کرد: دشمن با عقبه قوی مقابل ما قرار گرفته ولی ما هنوز آن را حس نکرده‌ایم. 
 
وی با تأکید بر اینکه باید برخورد با آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیریم، ادامه داد: در حضور مقام معظم رهبری تاکنون چهار جلسه به آسیب‌های اجتماعی کشور پرداخته شد و  پنج آسیب به عنوان اولویت انتخاب شده‌اند. 
 
فرمانده ناجا بیان داشت: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، امنیت اخلاقی و اجتماعی پنج مورد اولویت‌دار آسیب‌های اجتماعی است، که رهبری دستور اکید برای رفع آنها داده‌اند. 
 
سردار اشتری با بیان اینکه اعتیاد یکی از مشکلات بزرگ کشور است، تصریح کرد: نیروی انتظامی قوی‌ترین سازمان مقابله با موضوع اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی است، بنابراین پژوهشگران دانشگاه علوم انتظامی امین باید با طرح‌های تولیدی خود به مقابله هوشمندانه، عادلانه و حرفه‌ای با آسیب‌های اجتماعی بپردازند. 
 
وی گفت: آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین به وجود می‌آیند و این رخداد هم طبیعی است.
 
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: با توجه به اینکه مناطق حاشیه‌نشین حداکثر یک کیلومتر با مراکز شهرها و استان‌ها فاصله دارند، اما وضعیت واقعا نگران کننده است. 
 
سردار اشتری درباره طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی، بیان داشت: شما به عنوان مجموعه ناجا و با تولید فکر و اعتماد و اطمینان فرمانده‌هان به طرح تولیدی شما پژوهشگران، با هزینه کمتر و ظرفیت بالاتر می‌توان برای حل معضلات قدم برداشت. 
 
وی تأکید کرد: دانشگاه علوم انتظامی امین باید با مجموعه ناجا و پلیس به صورت منظم، تعریف شده و به روز شده ارتباط داشته باشند، در این باره هر جا مشکلی بود اعلام کنید. 
 
فرمانده نیروی انتظامی گفت: در یک کلام دانشگاه علوم انتظامی امین پشتوانه‌ای برای کشور، اجرای ارزش‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است. 
 
سردار اشتری یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند: انقلابی عمل کنید و روحیه استکبار ستیزی را تقویت کنید، کارها را جهادگونه پیش ببرید، اگر چند دستگاه بزرگ وظیفه خود را خوب انجام ندهند، نیروی انتظامی با عمل خوب خود می‌تواند آن خلاء را پر کند. 
 
فرمانده ناجا ادامه داد: این ظرفیت در ناجا وجود دارد چرا که بیش از 3 میلیون تماس گرفته می‌شود و نخستین محل رجوع ناجاست. 
 
سرداراشتری با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور به طور جدی پیگیر مسائل مربوط به حوزه ناجا هستیم، تصریح کرد: پایان نامه‌ها و تولیدات دانشگاه علوم انتظامی امین از جنبه عملیاتی کمتری برخوردارند، البته این مشکل، در تمام سطوح کشور وجود دارد. 
 
وی تأکید کرد: تولیدات باید به گونه‌ای باشد که با عملیاتی شدن مشکلات کشور حل شود.
 
فرمانده ناجا تصریح کرد: در حوزه جرم‌شناسی و آسیب‌های اجتماعی اقدامات پیشگیری و موثری انجام شده اما کفایت نمی‌کند و باید موثرتر باشد. 
 
سردار اشتری گفت: دانشگاه امین، پژوهشگاه نیروی انتظامی و مرکز مطالعات راهبردی با مراکز دانشگاهی دیگر تعامل و همکاری دارد که باید این ارتباط روز به روز بیشتر شود. 
 
وی ادامه داد: ناجا از مراکز آموزشگاهی، دانشگاهی و تحقیقاتی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند. 
 
فرمانده ناجا با اشاره به اجرای طرح بخشودگی جرایم راهنمایی و رانندگی به مناسبت هفته ناجا، بیان داشت: به جریمه شدگانی که به مرحله دو برابر رسیده اند توصیه می شود از مهلتی که به مناسبت هفته ناجا در نظر گرفته شده استفاده کنند، تمدیدی نیست، استقبال مردم خیلی خوب بوده چرا که تماس های گرفته شده با سامانه 197 گویای این ادعا است، امیدواریم هم قانون رعایت شود و هم جریمه ای نداشته باشیم. 
 
سردار اشتری تأکید کرد: اگر می‌خواهیم پلیس به روز و دانش محور باشیم باید بر پژوهش و تحقیقات تکیه کنیم. 
 
وی گفت: دانشگاه علوم انتظامی امین دارای مرجعیت خوبی است و از آن در راستای اهداف نیروی انتظامی استفاده می‌کنیم.