لزوم مهندسی مجدد میادین میوه و تره بار
اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به  مهندسی نبودن پل های شهر تهران، اظهار داشت: برای احداث هر پل و سازه ای ناظر تعیین می شود.
 
وی با اشاره به اینکه هر پلی بر اساس بررسی فنی ساخته می شود، افزود:  ایرادی که به پل صدر وارد شده مربوط به کیفیت سازه نیست بلکه عده ای بر این عقیده اند که به جای ساخت این پل در رو گذر باید تونل ساخته می شد.
 
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بنده نیز بر این عقیده ام که تونل بهتر از پل است چراکه می تواند وضعیت ترافیک را بهتر سامان بخشی کند.
 
دوستی با بیان اینکه به دلیل ازدحام خودروها در سطح شهر، سامان بخشی ترافیک با مشکل مواجه است، تأکید کرد: شهرداری تهران خودرو محور بوده و به جای برنامه ریزی برای انسان ها، برای تردد خودروها شرایط مناسبی فراهم کرده است.
 
وی ادامه داد: باید انسان محور شویم و برای شهروندان، محله های تفریحی و گردشگری احداث و از ورود خودروها جلوگیری کنیم.
 
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه امروزه بیشتر کارکنان ما در سازمان تاکسیرانی شهرستانی هستند، گفت: این افراد در شریان‌های اصلی ما در حال فعالیت هستند، به همین دلیل نمی توانیم بگوییم که اگر پل صدر ساخته نمی شد، آن جا ساماندهی بیشتری داشت.
 
دوستی اضافه کرد: هرجایی که کار می کنیم، ترافیک افزایش پیدا می کند و علت اصلی آن هم این است که برای ورود و خروج خودرو در شهر تهران برنامه ریزی نداریم.
 
وی با بیان اینکه شهرداری قصد دارد در میادین اصلی مانند هفت تیر، ونک، ولی عصر و غیره از زیر ساخت ها برای تردد شهروندان استفاده کند، تصریح کرد: به دلیل ازدحام و ترافیک شدید در برخی از میادین، شهروندان به راحتی نمی توانند تردد کنند.
 
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه برخی از میادین ما مهندسی نیستند، گفت:  مثلا میدان ولی عصر برای یک جمعیت 2 میلیون نفری در تهران ساخته شده بود، اما اکنون 8 میلیون نفر در تهران زندگی می کنند که به مراتب در آینده به این جمعیت نیز اضافه می شود.
 
دوستی تأکید کرد: باید مجددا میادین را بر اساس مهندسی به روز کنیم تا بتوانیم این فضاها را سامان ببخشیم.