باند " دلار سیاه " متلاشی شد

به گزارش فارس، سردار محمود صادقی در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۲ ماه پیش اعضای یک باند ۱۱ نفره که از اتباع یکی از کشورهای آفریقایی بودند در تهران و دیگر استانها شروع به فروش دلارهای تقلبی آغشته شده به رنگ کرده بودند که دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی درباره شگرد این گروه گفت: این افراد با برش کاغذهایی در اندازه برگه‌های ۱۰۰ دلاری و آغشته کردن آنها به رنگ سیاه اقدام به کلاهبرداری می‌کردند به نحوی که تعدادی دلار واقعی را به رنگ سیاه آغشته می‌کردند و در لابه‌لای کاغذهای آغشته به رنگ می‌گذاشتند.

رئیس پلیس گذرنامه در ادامه اظهار داشت: این افراد در میدان فردوسی و دیگر مناطقی که محل فروش ارز به حساب می‌آید اقدام به شناسایی خریداران دلار می‌کردند لذا با نشان دادن پول واقعی سیاه شده و شستشوی آن با مواد شوینده مشتری را متقاعد می‌کردند تا نسبت به خرید دلار با قیمت نیم‌بها رضایت بدهند.

وی در ادامه اظهار داشت: این گروه در زمان تحویل پول‌ها به فرد خریدار می‌گفتند که طی ۴۸ ساعت مواد شوینده به آنها خواهد رسید لذا در این بازه زمانی مبادرت به خروج از کشور می‌کردند تا مالباخته توان دسترسی به آنها را نداشته باشد.

وی درباره نحوه دستگیری این افراد گفت: ۳ نفر از اعضای این گروه در حالی که برای تمدید گذرنامه خود به پلیس گذرنامه مراجعه کرده بودند پلیس به آنها مشکوک و زمانی که وسایل آنها مورد بررسی قرار گرفت به دلارهای تقلبی دست یافتیم که بر اساس بازجویی‌های صورت گرفته افراد محل اختفای دیگر همدستان خود را که در نقاط مختلف شهر مستقر بودند اعلام کردند.

صادقی ادامه داد: علاوه بر این گروه ۱۱ نفره ۳ مورد دیگر نیز با این شیوه اقدام به فعالیت می‌کردند که در طی فعالیت آنها به ترتیب افرادی با ۱۶۰ میلیون، ۸۰ میلیون و ۵۰ میلیون متضرر شدند که فعالیت این ۳ گروه در یک ماه گذشته صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: متأسفانه افرادی که اقدام به فروش این دلارهای سیاه کرده بودند از کشور خارج شدند و کسی از آنها دستگیر نشده است.