چاره ای جز اصلاح روش و  اصلاح الگوی کشاورزی خود نداریم

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه  در کاشان گفت: 300 میلیارد تومان اعتبار هم  برای خودروهای فرسوده و حمل و نقل عمومی به شکل سود تسهیلات برای افراد خواهان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده‌ است. 

 ابتکار با اشاره به ابلاغ سیاستهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاح الگوی مصرف افزود: با مدیریت صحیح می توان میزان مصرف انرژی را  حداقل 50 درصد اصلاح کرد و در قالب مصوبه دولت در رابطه با اقتصاد کم کربن، تمام دستگاه های دولتی باید تلاش کنند. 

وی کاهش  مصرف خانگی را یکی از زمینه های کاهش اصلاح الگوی مصرف در کشور بیان کرد و گفت: با مدیریت و تنظیم صحیح موتورخانه ها می توان مصرف برق، گاز و سوخت را کاهش داد و این اقدام در کاهش انتشار گاز گلخانه ای و کاهش آلودگی هوا نقش مهمی دارد. 

 ابتکار با اشاره به رشد 133 درصدی اعتبارات مالی  سال آینده  این سازمان گفت: با نگاهی که  امروز در دولت یازدهم به بحث محیط زیست است، انتظار می رود در سراسرکشور به ویژه مناطقی که تمرکز فعالیتهای، اقتصادی، صنعتی، معدنی و جمعیتی وجود دارد بتوانیم نسبت به تحقق این اهداف تلاش کنیم. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در  شورای اداری  شهرستان کاشان نیز گفت: امروز در جهان چیزی به نام پسماند وجود ندارد و همه چیز یا به طبیعت باز می گردد و قابل تجزیه در طبیعت است و یا باید به چرخه اقتصاد برگردد که به آن اقتصاد چرخشی و یا اقتصاد دوّار می‌گویند و معتقدند هیچ چیزی نباید هدر برود. 

ابتکار برخورد با چاه‌های غیر مجاز، اصلاح الگوی کشت و اصلاح الگوی آبیاری را از الزمات ملی کشور دانست و افزود:  امروز از گزینه و انتخاب عبور کرده ایم  و در شرایطی قرار گرفته ایم که اگر می خواهیم کشاورزی، صنعت، آب شرب، منابع طبیعی، آبهای زیر زمینی، تلابها و رودخانه باقی بمانند، چاره ای جز اصلاح روش و  اصلاح الگوی کشاورزی خود نداریم.