افزایش آسیب های اجتماعی در حوزه زنان

سلمان خدادادی گفت: آسیب های اجتماعی در حوزه زنان افزایش یافته است، قبول داریم اگر امروز برای جلوگیری از افزایش اعتیاد و طلاق برنامه ریزی جدی نشود،‌ در آینده با معضل اساسی برخورد خواهیم کرد.


وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تلاش های جدی برای حوزه زنان و جلوگیری از این آسیب ها انجام داده است، اظهار داشت: حمایت از زنان سرپرست خانوار از نظر قانونی و مالی یکی از برنامه هایی است که در مجلس در حال پیگیری است.
خدادادی ادامه داد: دولت موظف شده که اعتبار حمایت از زنان سرپرست خانواده را تا حدود ۲۰ درصد افزایش دهد تا این زنان از نظر مالی حمایت بیشتری شوند.


وی خاطرنشان کرد: روی این مسائل مطالعات جدی انجام شده است که چگونه می شود از بروز آسیب های اجتماعی در میان زنان جلوگیری کرد تا دیگر به سمت آسیب ها نروند.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم در مجلس برای کاهش آسیب های اجتماعی قدم های اساسی برداشته اند و یکی از اقدامات، ایجاد هماهنگی بین نهادهای اجرایی کاهش دهنده آسیب های اجتماعی است.


وی اضافه کرد: اکنون ۱۸ دستگاه اجرایی مسئولیت کاهش آسیب های اجتماعی را در کشور دارند و در طول ۶ ماه گذشته، پنج جلسه با این دستگاه ها برگزار شده است.


خدادادی اظهار داشت:‌ در این راستا گزارش های دستگاه های اجرایی متولی آسیب های اجتماعی دریافت می شود و پس از بررسی آنها،‌ عملکرد دستگاه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.


وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نقش نظارتی در موضوع کاهش آسیب های اجتماعی دارد، افزود: نتایج این گزارش ها به رئیس جمهوری ارائه می شود و اخیرا نیز به دفتر مقام معظم رهبری گزارش عملکرد دستگاه ها تقدیم شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین خلا قانونی در رسیدگی به آسیب های اجتماعی بررسی شده تا این خلاها جبران شود.


این نماینده مجلس اضافه کرد: در ارتباط با خانواده ها قانون های خوبی تصویب شده است که یکی از آنها کاهش ساعت کار بانوان دارای شرایط خاص است.


وی ادامه داد: یکی از معضلات اساسی که در بروز آسیب های اجتماعی نقش اساسی دارد، موضوع بیکاری است و به همین منظور در کمیسیون اجتماعی مجلس، موضوع پرداخت بیمه بیکاری به جوانان حائز شرایط کار مصوب شده است.
خدادادی تاکید کرد: در این زمینه نیز دولت مجاب شده است که نسبت به ایجاد اشتغال در کشور قدم هایی بردارد.
وی ابراز امیدواری کرد با تمام تلاش هایی که از سوی نهادها و دستگاه های متولی در کشور انجام می شود، روز به روز شاهد کاهش آمار آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان و خانواده باشیم.