طلایی:باید مشکل دست فروشی را ریشه ای حل کنیم

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان شهر تهران  باید ریشه ای باشد، اظهار داشت: بارها در خصوص موضوع دستفروشان بحث شده، اما نتیجه بخش نبوده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه و دوستان انتظار دارند موضوع دستفروشی به صورت کامل حل شود، افزود: این موضوع ریشه عمیق دارد و با اقدامات مسکنی حل نمی شود، چراکه مسکن همان گونه که اسم آن پیداست، مقطعی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: هر چه از مسکن استفاده کنیم، اثر بخشی آن کاهش می‌یابد، به همین دلیل باید در خصوص حل مشکل دستفروشی به صورت ریشه ای عمل کنیم. 

طلایی با بیان اینکه باید اشتغال را در کشور درست و فعال کنیم، تأکید کرد: اگر خدمات در کشور عادلانه توزیع می شد، با این همه مشکلات در جامعه مواجه نبودیم.

وی اضافه کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که شهروندان روستایی و شهرستانی مانند شهر تهران و دیگر کلانشهرهای ایران خدمات متعادل دریافت کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه افراد شهرستانی و روستایی به دلیل نبود شغل به شهر تهران مهاجرت می کنند، گفت: نمی توانیم به این موضوع نگاه سلبی، قهری و حذفی داشته باشیم، چراکه این موضوع به دلیل شرایط کنونی کشور به وجود آمده است.

طلایی یادآور شد: همه دستگاه ها باید با همکاری یکدیگر در راستای رفع مشکلات تهران اقدام کنند، چراکه این موضوع بین بخشی است.

وی گفت: باید مدیریت و نظارت بر دستفروشان را اعمال کنیم تا در خصوص فعالیت هایی که انجام می دهند، رویکرد مجرمانه برای آن‌ها شکل نگیرد.