به گزارش مهر، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای عمره ثبت نام کردهاند که اسامی افراد اعزام عمره با مراسم قرعه کشی مشخص خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون بانکهای ملی و ملت در حال پایش اطلاعات ثبت نام کنندگان حج عمره هستند و پس از اتمام موسم حج تمتع امسال، این پایش اطلاعات را از آنها دریافت خواهیم کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت از قرعه کشی حج عمره تا ابتدای دی ماه امسال خبر داد و گفت: اعزام این زائران به عربستان سعودی از سال ۱۳۹۳ آغاز و تا پایان سال ۱۳۹۵ ادامه می‌یابد، ضمن اینکه تا پایان سال ۱۳۹۲ ثبت نام‌کنندگان دوره قبلی به سرزمین وحی خواهند رفت.

لیالی در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر تکلیف ثبت نام کنندگانی که نامشان در قرعه کشی اعزام حج عمره درنیاید، چه می‌شود؟ اظهارداشت: آنها می توانند پول خود را از سیستم بانکی دریافت کنند، البته بانکها موظف به پرداخت سود پول افرادی که ثبت نام کرده‌اند اما نامشان در قرعه کشی در نمی‌یاید و خواستار دریافت پول خود می‌شوند، خواهند بود.

از رئیس سازمان حج و زیارت سئوال شد که در اطلاعیه اولی که این سازمان برای ثبت نام حج عمره صادر کرد، به موضوع ظرفیت ۲.۴ میلیون نفری برای اعزام حج عمره اشاره شده بود؟ که وی پاسخ داد: بله، در اطلاعیه‌ها این موضوع را اعلام کرده بودیم.

وی از احتمال افزایش سهمیه ۲.۴ میلیون نفری اعزام ایرانیها به حج عمره در دور جدید خبر داد و تصریح کرد: در این باره از شورای عالی حج نظرخواهی میکنبم که در صورت موافقت، سهمیه حج عمره افزایش خواهد یافت. به گزارش مهر، احتمال افزایش ۲۰۰ هزار نفری در اعزام حج عمره وجود دارد.