بیشتر ساخت و سازها در تهران با تخلف پیش می رود/ نمایندگان مجلس ورود کنند

گروه اجتماعی- محسن پیرهادی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که کمیسیون ماده 100 بیشترین مساعدت و نرمش را در بررسی پرونده های تخلفات ساختمانی مسکونی دارند، عنوان کرد: این برخورد در مورپرونده هایی همانند علاء الدین متفاوت است و طولانی شدن روند رسیدگی به چنین مواردی را نباید به سایر پرونده های اداری و تجاری ربط داد.

وی با تاکید بر این که مشکلی که در قانون تخلفات ساختمانی وجود دارد منجر به وفور این پرونده ها شده است، خاطرنشان کرد: قانون از ابتدا نباید اجازه بروز تخلف را بدهد. زمانی که مالک در ازای هر متر تخلف خود محاسبه می کند و می بیند هزینه تخلف بسیار کمتر از سودی است که با فروش ملک عایدش می شود طبیعتا به تخلف روی می آورد.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که هزینه تخلف در کمیسیون ماده 100 بسیار اندک است، گفت:برای تغییر این قانون و هدایت آن به سمت پیشگیری از تخلفات ساختمانی باید نمایندگان مجلس ورود و قانون را اصلاح کنند.

پیرهادی با اشاره به این که اکثر ساخت و سازها در تهران با تخلف پیش می رود، اظهار کرد: شهرداری به سازنده نمی گوید که تخلف کنید اما زمانی که این قانون منافعی را در پی دارد و برای برخی ثروتی را ایجاد می کند طبیعی است که مردم به این سمت سوق داده می شوند.

وی با ابراز تاسف نسبت به این که از نظر فرهنگی نیز شخصی که به تخلف ساختمانی دست زده است تقبیح نمی شود، خاطرنشان کرد: در واقع برخی از دیدگاه های فرهنگی نیز در ریشه کن شدن چنین موضوعی کمک رسان نیستند.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که منفعت طلبی باعث شده است تعداد پرونده های تجاری موجود در کمیسیون ماده 100 بیشتر از پرونده های مسکونی باشد، گفت: سودی که شخص در پرونده های تجاری عایدش می شود بدون شک بسیار بیشتر از مسکونی است.