از فردا باران می بارد
امیر حسین نقشینه اظهار داشت: به دلیل اینکه جریانات جوی جنوبی در کشور حاکم بود در 24 ساعت گذشته بارش باران بیشتر از برف بود اما در برخی شهرها مانند آبعلی،طالقان، ماکو، ارومیه، خلخال، جلفا،تبریز و اسد آباد شاهد بارش برف بودیم.روز گذشته بیشترین بارش ها از قم و ایلام گزارش شد. تهران نیز 13 میلیمتر بارش باران داشت. 
 
وی ادامه داد: این سامانه امروز در استان های خوزستان،چهارمحال، اصفهان، شمال یزد، سمنان، خراسان رضوی، شمالی و گلستان فعال خواهد بود. در پایتخت بارش های پراکنده رخ می دهد اما پدیده غالب  پایتخت مه گرفتگی است. 
 
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان  اینکه از فردا سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می شود، تاکید کرد:  با ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه برای استان های خوزستان،لرستان،اصفهان،شمال خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری،کرمانشاه،کردستان ،همدان،مرکزی،جنوب اردبیل، جنوب آذربایجان های شرقی و غربی،قزوین، البرز، مازندران، سمنان، تهران،قم و خراسان شمالی بارش های سنگین باران پیش بینی می شود. 
 
نقشینه به عشایر کوچ رو در مورد احتمال گرفتار شدن در باران های شدید و روان آب ها هشدار داد و در مورد وضعیت هوای آخر هفته گفت: در پایان هفته جوی آرام برای کشور پیش بینی می شود.