پروازهای فرودگاه تبریز لغو شد

مصطفی صفائی افزود: در حال حاضر دید افقی در فروگاه تبریز به صفر رسیده است که این شرایط اجازه هرگونه پرواز و فرود هواپیما را نمی دهد که بر این اساس تا بهبود شرایط جوی هیچ برنامه پروازی از مبداء و مقصد این فرودگاه صورت نمی پذیرد.

 
وی اظهار کرد: بر این اساس تعداد چهار پرواز از مبداء تهران به تبریز و یک پرواز از بندرعباس به تبریز و یک پرواز نیز از نجف به تبریز در ساعات گذشته لغو شده اند که در این زمینه دو پرواز اخیر به جای نشست در تبریز در فرودگاه های امام خمینی (ره) و مهرآباد تهران به زمین نشسته اند.
 
صفائی ادامه داد: تا آخر امشب نیز تعداد چهار پرواز از مبداء تبریز به تهران و تهران به تبریز در برنامه فرودگاه بین المللی تبریز قرار دارد که چنانچه شرایط جوی بهبود نیابد، احتمال لغو آنها نیز وجود دارد.
 
 مسئول مرکز پایش زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی دقایقی قبل از تشدید آلودگی هوای تبریز خبر داد و گفت: با وجود کاهش نسبی آلودگی هوای تبریز در ظهر روز سه شنبه، این وضعیت تداوم نیافت و در ساعات عصر تشدید شده است.
 
شاهین رحیم اوغلی افزود: هم اکنون طبق پایش های انجام شده میزان آلودگی هوای تبریز معادل 130 پی اس آی است که این رقم در بعد از ظهر امروز معادل 116 پی اس آی بود.
 
وی، وضعیت آلودگی کنونی هوای تبریز را ناسالم و در شرایط هشدار بیان و اظهار کرد: در صورتی که سکون هوا و نبود باد ادامه داشته باشد، افزایش میزان آلودگی هوای تبریز محتمل خواهد بود.
 
رحیم اوغلی با بیان اینکه وضعیت آلودگی هوای امروز تبریز نسبت به روز گذشته تا حدی کاهش پیدا کرده است، یادآور شد: روز گذشته پی اس آی هوای تبریز تا عدد 165 نیز افزایش پیدا کرد.