لزوم طراحی بسته نرم افزاری رفع گره های ترافیکی/ نباید طرح های ترافیکی را با پول دور زد

گروه اجتماعی- محسن پیرهادی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که ریشه برطرف شدن ترافیک کلافه کننده در پایتخت توسعه حمل و نقل عمومی است، عنوان کرد:هر چند حل این معضل شهری دارای چند وجه است اما مهم ترین وجه آن توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی با تاکید بر این که حتی تبلیغات فرهنگی برای استفاده از حمل و نقل عمومی بدون وجود شبکه گسترده حمل و نقل عمومی بی فایده است، گفت: متاسفانه مدیریت شهری و راهور هنوز به صورت نرم افزاری طرح هایی را برای مدیریت اقتضایی ترافیک تا زمانی که به شبکه گسترده حمل و نقل دست یابیم طراحی نکرده اند.

عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران با اشاره به این که جمعیت فعلی در تهران بیشتر جوان و شاغل هستند، اظهار کرد: طبیعی است که ما همچنان در سال های آتی نیز در پیک ترافیکی قرار داریم لذا باید چند مدل ترافیکی عادلانه طراحی و با رای مردم یک مورد را انتخاب کنیم.

پیرهادی تاکید کرد: مدل های ترافیکی نباید به گونه ای باید که شخص سرمایه دارد بتواند با پول آن را دور بزند و مطابق میل خود عمل کند.

وی با اشاره به این که استفاده از امکانات فضای مجازی و نیز تعیین مالکیت خودرو برای هر فرد نقش بسزایی در کاهش ترافیک تهران دارد، خاطرنشان کرد: این موارد همراه با تعداد ساعات مجازی که هر شخص می تواند از وسیله نقلیه شخصی خود در خیابان ها استفاده کند همگی باید در قالب یک بسته پیشنهادی طراحی شود.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به این که رای گیری در مورد طرح های ترافیکی در ماه های پایانی شورا که فضا به حرکت های سیاسی و بعضا ژورنالیستی برخی از اعضا آغشته است؛ امکان پذیر نیست، عنوان کرد: لذا برای اجرای طرح هایی که ترافیک این روزهای تهران را در چنین فضایی مرتفع کند خود مردم باید وارد عمل شوند و نظر بدهند.

پیرهادی با اشاره به اقدامات سال های اخیر در شورای شهر برای رفع ترافیک تهران مهم ترین اقدام را تلاش در بودجه ریزی و پیگیری برنامه پنجساله شهرداری تهران عنوان و اظهار کرد: کمیسیون نظارت و حقوقی تمامی موضوعات احکام برنامه پنجم را از شهرداری تهران در قالب 180 مکاتبه جست و جو و پیگیری کرد.

وی در پایان با بیان این که حجم زیادی از احکام برنامه پنجم به توسعه حمل و نقل عمومی اشاره دارد، گفت: کمیسیون نظارت و حقوقی به همین دلیل تمامی احکام برنامه توسعه شهرداری را پیگیری کرد تا در سطح بالاتری محقق شود.


لیلی موسوی