شاکری:با کمبود حمل‌ونقل عمومی مواجه هستیم

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت مسافربرهای شخصی در  خطوط شهر تهران، اظهار داشت: در خصوص این موضوع مصوبه‌ای در کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورا به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل مسافر صرفا در حیطه شرکت‌هایی تحت ساماندهی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران است، افزود: تمام کسانی که مایلند در حمل‌ونقل مسافری سطح شهر تهران فعالیت کنند، باید عضو یکی از این شرکت‌ها شوند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تأکید بر این که مسافربرهای شخصی که در مجاری و خطوط شهری فعالیت می‌کنند، همگی غیرقانونی هستند، تصریح کرد: شرکت‌های زیر نظر سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران همه احراز صلاحیت شدند و برای رانندگانی که در این خصوص فعالیت می‌کنند، ضابطه قرار داده‌اند.

شاکری با بیان این که سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران نظارت داخلی بر رانندگان را انجام می‌دهد، یادآور شد: سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران باید با همکاری راهور و سایر دستگاه‌های متولی اعمال قانون کند.

وی با تأکید بر این که در سطح شهر تهران با کمبود حمل‌ونقل عمومی مواجه هستیم، گفت: به دلیل کمبود ظرفیت تاکسی در سطح شهر، مسافربرهای شخصی دست به چنین فعالیتی زده‌اند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، افزود: هم اکنون فروش آرم طرح ترافیک هفتگی و روزانه به مسئله‌ای بزرگ تبدیل شده است.