آتش‌سوزی در یک ساختمان ۵ طبقه اداری
جلال ملکی ، درباره آتش‌سوزی ظهر امروز در خیابان میرعماد گفت: ساعت 11:26 دقیقه آتش‌سوزی در ساختمان اداری در خیابان مطهری، خیابان میرعماد به سامانه 125 اعلام شد.

وی افزود: 3 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تشک نجات، نردبان هیدرولیکی و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران تصریح کرد: محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه اداره شامل 4 طبقه روی همکف بود که در هر طبقه شرکتها و دفاتر اداری زیادی فعالیت می‌کردند اما به دلیل اینکه امروز روز کاری تعطیل این ساختمان بود فردی در این ساختمان حضور نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در طبقه همکف این ساختمان لوازمی نظیر میز، رایانه، مقوا و لوازم شوینده در حجم زیادی وجود داشت که همگی آنها آتش گرفته بود.

ملکی با بیان اینکه این طبقه به طور کامل شعله ور بود، افزود: دود و شعله بسیار زیاد حاصل از این آتش‌سوزی از پنجره‌های طبقه همکف به بیرون از ساختمان سرایت کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله عملیات اطفاء خود را آغاز کرده اما دود بسیار زیاد آتش‌سوزی صورت گرفته در این ساختمان اداری به ساختمان مسکونی جنب این ساختمان نیز سرایت کرده بود.

وی گفت: اطلاعات اولیه ما از این ساختمان مسکونی آن بود که چند نفر در این ساختمان مسکونی محبوس هستند.

ملکی گفت: گروهی از آتش‌نشانان وارد ساختمان شده و در لحظات اولیه موفق شدند 3 خانم نوجوان و 2 نوزاد را از طبقه اول به سلامت و بدون آسیب دیدگی از ساختمان خارج کنند که به دلیل وخیم بودن وضعیت دود اگر اقدام سریعی صورت نمی‌گرفت شاید برای نوزادان اتفاق بدی رخ می‌داد که الحمدالله به خیر گذشت.

وی در پایان تصریح کرد: بعد از خروج ساکنین از ساختمان مسکونی، آتش خاموش و محل آن ایمن‌سازی و دود حاصل از آن تخلیه و در ساعت 13:15 دقیقه عملیات به پایان رسید.