واکنش بندپی به سوء استفاده‌های سیاسی از مسئله معتادان متجاهر

انوشیروان محسنی‌بندپی در بازدید از مرکز نگهداری و آسیب اخوان شهرستان ملارد، با بیان اینکه در سال ۹۲ حدود ۴۰۰ نفر ظرفیت پذیرش مراکز نگهداری معتادان بوده است، گفت: با هماهنگی و تعامل صورت گرفته میان دستگاه‌های اجرایی و الزامات ماده ۱۶ پیشگیری، درمان و توانمندسازی معتادان در دولت یازدهم روند مطلوبی دارد و اکنون ظرفیت مراکز نگهداری، درمان، مراقبت و بازتوانی معتادان به 12 هزار و 600 نفر رسیده است.

وی با اشاره به پراکندگی این مراکز در سراسر کشور برایمردان و زنان، ادامه داد: بهزیستی در استان کرمان قطب آموزشی TCدرمان اجتماع‌محور و در استان سیستان و بلوچستان مراکز نگهداری، حمایت و مراقبت کودکان را راه‌اندازی کرده است.

وی در واکنش به سوء استفاده‌های سیاسی از مسئله معتادان متجاهر، اذعان کرد: در دولت یازدهم با دستور شخص رئیس جمهور و تاکیدات مکرر وی و همچنین دستورات خوبی که در این زمینه وجود داشته، با هماهنگی‌های صورت گرفته میان دستگاه‌های مرتبط، ظرفیت پذیرش مراکز نگهداری معتادان متجاهر ۲۱ برابر شده است.

محسنی‌بندپی علاوه بر افزایش ظرفیت، بر بکارگیری پروتکل‌های علمی در روند نگهداری و بازتوانی معتادان تاکید کرد و گفت: بکارگیری پروتکل‌های علمی و تجدیدنظر در پروتکل‌ها قبلی و استفاده از تیم کارشناسی اساتید دانشگاه‌ها در همه زمینه‌ها علاوه بر حوزه بهداشت و درمان، در حوزه‌های مددکاری اجتماعی، اجتماع پذیری، حرفه آموزی، مهارت آموزی نیز انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تشریح کرد: فراهم‌آوری امکانات برای اشتغال این افراد و اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات اشتغال بهزیستی در اختیار وام‌های اشتغالزایی برای بهبهودیافتگان است.

وی با اشاره به اینکه در بهزیستی مسکن بهبودیافته در دستور کار داریم، گفت: این تغییر رویکرد در دولت باعث شده تا اثربخشی و راندمان بهبود معتادان افزایش چشمگیری داشته باشد.