چرا سردرد می گیریم؟

مسعود شیروانی گفت: درمان بیماری‌های مغز،  سر و گردن، ستون فقرات و بیماری‌های ایجاد شده ناشی از تصادفات و سقوط مانند شکستگی جمجمه، آسیب‌های نخاعی و عصبی که برای درمان آنها نیاز به جراحی باشد عموما در دامنه رشته جراحی مغز و اعصاب قرار می‌گیرند. همچنین بیماری‌های ارثی و بیماری‌های مادرزادی مغز و نخاع و جراحی تومورها در حیطه کاری جراح مغز و اعصاب قرار دارند.

این جراح مغز و اعصاب در خصوص شیوع سر درد افزود: سردرد بیماری بسیار شایع است که هر انسانی در طول زندگی آن را تجربه می‌کند؛ عوامل ویروسی، بیماری‌های مغز و اعصاب، عیوب انکساری چشم و ... می‌تواند از عوامل بروز سردرد باشند اما باید توجه کرد سر دردهایی که به صورت مداوم تکرار می‌شوند و حالت پیش رونده دارند باید جدی گرفته شوند.

عضو هیأت مدیره انجمن جراحان مغز و اعصاب ایراندیسک ادامه داد: با داروهای معمولی از میزان درد کاسته نمی‌شود و باعث تغییر در وضعیت فرد شده و در حالت معمولی فرد اختلال ایجاد می‌کند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، به طور مثال در کودکان اگر سردرد با استفراغ همراه بود باید با مراجعه به پزشک به دنبال علل آن بود.

شیروانی در خصوص بیماری میگرن بیان کرد: توصیه می‌شود در صورتی که بیماری فرد میگرن تشخیص داده شد، فرد برای درمان میگرن به متخصص داخلی مغز و اعصاب مراجعه کند؛ برای درمان میگرن نیازی به جراحی نیست و بیمار با مصرف داروهای تجویز شده باید تحت درمان قرار گیرد. به افرادی که از بیماری میگرن رنج می‌برند توصیه می‌شود با مصرف داروهایی که برای پیشگیری از سردرد میگرنی تجویز شده است، در محیطی آرام با نور کم به استراحت بپردازند.