«ساماندهی مسافربرهای شخصی» در دستور کار شورای ترافیک تهران/ جریمه صرف این افراد توسط راهور تبعات اجتماعی دارد

گروه اجتماعی_ ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشاره به اقدام راهور به جریمه مسافربرهای شخصی در روزهای گذشته اظهار کرد: یکی از عوامل ایجاد ترافیک در شهر تهران موضوع خودروهای شخصی و نیز خودروهای پلاک شهرستان است که در نقاط مختلف شهر اقدام به مسافربری می کنند.

 

به گزارش افکار نیوز؛ وی ادامه داد: متاسفانه در ماه های اخیر نیز تعداد مسافربرهای پلاک شخصی در تهران نیز افزایش یافته و به این موضوع دامن زده است. لذا ساماندهی چنین خودروهایی یکی از نسخه های موجود برای کاهش حجم ترافیک در شهر تهران است.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که شناسایی این افراد اولین قدم در راه ساماندهی آنها است، گفت: البته با توجه به مشکلات معیشتی مردم در وهله اول باید اندیشید که این رانندگان مجاز به ادامه فعالیت در قالب مسافربری هستند یا خیر.

امانی در پاسخ به قانونی یا غیر قانونی بودن اخذ جریمه توسط راهور از این رانندگان خاطرنشان کرد: این موضوعی است که راهور باید به آن پاسخ دهد اما معمولا هنگامی که برگ جریمه صادر می شود حتما باید نوع تخلف و استناد قانونی آن را ذکر کند. لذا بعید می دانم اخذ این جریمه غیر قانونی باشد.

وی با بیان این که یکی از اعتراض های اعضای شورای شهر حضور مسافربرهای شخصی در سطح تهران است، گفت: لذا اعضا در جلسه ای که رییس پلیس راهور حضور داشت از راهور تقاضای اعمال قانون در مورد این رانندگان را داشتند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که با این وجود جریمه مسافربرهای شخصی و پلاک شهرستان پیش از تصمیم گیری نهایی در مورد ساماندهی یا توقف فعالیت آنها می تواند تبعات اجتماعی داشته باشد، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار شورای ترافیک تهران قرار دارد ساماندهی و تعیین تکلیف مسافربرهای شخصی در سطح شهر است. امیدواریم در این شورا تصمیمی جامع گرفته شود به این معنی که هم رفع ترافیک شهر و نظم شهری مورد نظر قرار گیرد و هم دغدغه معیشت این افراد.

امانی با اشاره به این که شهرداری تهران مشکلات مشابه ساماندهی مسافربرهای شخصی را در ساماندهی موتورسیکلت های باربر  و مسافربر دارد، عنوان کرد: دلیل این که در ساماندهی این موتورسیکلت ها تاکنون موفق نبوده ایم ملاحظات معیشتی این افراد است.

 معاون شهردار تهران در پایان تاکید کرد: در صدد هستیم در تعامل با راهور راه حل منطقی را برای ساماندهی مسافربرهای شخصی بیابیم  تا تنها به جریمه  به عنوان راه حل بسنده نشود.