مناسب سازی معابر پایتخت برای معلولان و جانبازان

مازیار حسینیگفت: شهرداری تهران شرایطی را به  منظور تردد آسان  معلولان در سطح شهر تهران فراهم کرده و به دنبال این هستیم که قشر معلول نیز بتوانند همانند سایر اقشار بدون مشکل در شهر تردد کنند.

وی افزود: شورای شهر تهران نیز تاکید ویژه ای به موضوع مناسب سازی معابر داشته و در این رابطه نیز اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش سهم جانبازان و معلولان از حمل و نقل عمومی پایتخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایطی فراهم شده که بخشی از ظرفیت وسائل حمل و نقل عمومی به جانبازان و معلولان تعلق گیرد و 10 درصد از کل ظرفیت وسایل حمل و نقل عمومی اکنون در اختیار معلولان است.

حسینی در خصوص وضعیت پیاده راه ها در سطح شهر تهران تصریح کرد: در برخی از پیاده راه ها شاهد برخی اشکالات هستیم و همین موضوع سبب شده معلولان برای تردد در پیاده راه ها با مشکل مواجه شوند.

وی با بیان اینکه " برخی اقشار از جمله سالمندان، کودکان و معلولان برای تردد پیاده در سطح شهر با مشکل مواجه می شوند" تاکید کرد: در حال حاضر نقشه راه جامعی برای پیاده راه های شهر تهران تهیه شده و بر مبنای آن، برخی اصلاحات در سطح پیاده راه ها اعمال خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در شرایطی که شهرداری تهران سیاست کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی را دنبال می کند، یکی از راهکارها در این رابطه، فراهم کردن شرایط به منظور تردد آسان در سطح شهر به صورت پیاده است.