گلایه اژه ای از شکاف بین درآمدهای افراد جامعه
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در همایش تخصصی معاونان روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی که امروز(چهارشنبه) در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: در سال های اخیر،  اولین اتهام کیفری دادگستری های سراسر کشور، سرقت تعزیری است. 

معاون اول قوه قضایبه با تأکید بر نقش و وظیفه دولت نسبت به برنامه‌ریزی و تلاش برای کاهش شکاف طبقاتی افزود: دولت باید به طوری برنامه‌ریزی کند که حق استفاده از اموال عمومی برای طبقات محروم‌تر به راحتی ایجاد شود تا شکاف طبقاتی عمیق‌تر نشود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای تصریح کرد: فردی در یک ماه بیش از 60 میلیون درآمد از دولت دریافت می‌کند، در حالی که برخی با 40 هزار و چند تومان یارانه زندگی می‌کنند، این یک شکاف عینی است.

وی با بیان این که در برخی موارد باید قانون اصلاح شود و این موضوع تجربه سی و چند ساله مسئولیت من در دستگاه  قضا است، افزود: از جمله مسائل بازدارندگی معرفی مجرم به جامعه است، بسیاری از دادگاه‌ها علنی برگزار نمی‌شوند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: بیش از هزار میلیارد تومان را با دوز و کلک از اموال عمومی برده و پس نداده‌اند، آن موقع اعلام می‌کنیم ج.م دستگیر شده،‌ مردم واقعا مسخره می‌کنند، سارقی که  در حین سرقت دستگیر شده، تکرار در سرقت و آزار و اذیت هم داشته است، نیروی انتظامی و قوه قضاییه حق ندارند در حین جرم زمانی که مال مسروقه در دست سارق است، چهره‌اش را نشان دهند، حتی تلویزیون هم جرأت نشان دادن چهره آن شخص را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای بیان داشت:‌ اگر قانون به ما اجازه دهد، دادگاه‌ها را علنی برگزار و مشخص می‌کنیم این فرد کیست و چه کار کرده است.

وی تأکید کرد: این موضوع هم به نفع ناجا و هم به نفع قوه قضاییه ، جامعه و دولت است، البته در این بین مجرم ضرر می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: در قانون ذکر شده که جز در موارد خاص که اشاعه فحشا و پای مصالح امنیت کشور در میان است، دادگاه‌ها علنی برگزار شود، رسانه‌ها هم حاضر شده و جریان دادگاه را منعکس کنند، اما نه صدا و سیما حق پخش دارد و نه افراد رسانه ‌ای می‌تواند آن را منعکس کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: فعلا دادگاه‌ها علنی است و دست ما را بسته‌اند.