خروج معتادان از هرندی و هجوم آنها به نقاط بی پناه شهر

محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورا و رئیس کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی مشکلات محلات شهر تهران، مشکلات و خواسته های اهالی محله باغ آذری واقع در محدوده شهرداری منطقه 12 را بررسی کرد.

پیرهادی گفت: مهمترین معضل این محله اعتیاد است.

وی افزود: با اجرای طرح ساماندهی محله هرندی و خروج معتادین از این محله که در ضلع شمالی محله باغ آذری واقع شده، معتادین به محلات همجوار و نقاط بی پناه شهری هجوم برده اند. در این محله میزان سرانه فضای سبز مناسب است ولیکن اهالی بدلیل وجود معتادین و فروشندگان مواد مخدر در این پارک ها از حضور خانواده هایشان در این بوستان ها هراسانند.

پیرهادی ادامه داد: در بوستان های هفتم اسفند، میثاق ، رسول عالی و مادر، معتادین و خرید و فروش کنندگان مواد مخدر بدون هیچگونه ابایی تردد می کنند.

وی افزود: در گفتگویی که با دبیر شورایاری این محله بعمل آمد، شورایاری عدم حضور مستمر و پررنگ نیروی انتظامی در نقاط حساس و خطرخیز محله را علت اصلی حضور بی محابای معتادین و فروشندگان مواد اعلام کرده است.

پیرهادی در ادامه بیان داشت: ترمینال جنوب نیز در محدوده این محله واقع شده و ضلع غربی آن قریب به یکسال است که به جهت عملیات عمرانی تخریب شده ولیکن بدلیل عدم اجرای عملیات عمرانی در حال حاضر به صورت مخروبه در آمده است.

پیرهادی دیگر مشکل محله را وجود بافت فرسوده گسترده در محله عنوان کرد و افزود: برخی از این املاک در حدی فرسوده می باشند که با کوچکترین زلزله و بحران فرو می ریزند.

وی با گلایه از بهره برداری از سوله بحران محله به عنوان سالن ورزشی افزود: در حال حاضر از سوله بحران واقع در محله به عنوان سالن ورزشی جهت آموزش جودو استفاده می شود و امکاناتی در این سوله جهت استفاده در مواقع بحرانی وجود ندارد. که این مسئله می بایست توسط سازمان مدیریت بحران شهرداری بررسی و مشکل رفع گردد و به منظور امداد رسانی در مواقع بحران تدبیر لازم اتخاذ گردد.

پیرهادی در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب آسیب های اجتماعی در این محله خواستار تخصیص بودجه مکفی جهت ساماندهی وضعیت محله شد.

پیرهادی دیگر خواسته اهالی را احداث میدان میوه و تره بار محلی، احداث کتابخانه، احداث  BRTاز خیابان وزیری تا خیابان بخارایی، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی، برخورد با عاملین سد معابر و مشاغل مزاحم و تجهیز ساختمان سرا عنوان کرد و افزود: کلیه مشکلات و خواسته های اهالی از طریق شورایاری و هیئت امنای محله احصاء گردیده و پس از جلسه کارشناسی با حضور کارشناسان حوزه مدیریت شهری و کمیته نظارت، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاه ها و ارگان های ذیربط بعمل آمد و پیگیری کلیه موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام است.