اجرای طرح تشدید برخورد با کامیون‌ها
شریفی مسئول اطلاع رسانی پلیس راهور ناجا از اجرای طرح تشدید برخورد با کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در پایتخت خبر داد.

شریفی در توضیح این طرح بیان کرد: براساس قانون تردد کامیون‌ها در سطح شهر تنها از ساعت 22 تا 6 صبح مجاز است و در صورت ورود وسایل نقلیه سنگین و کامیون‌ها به داخل شهر در خارج از ساعات ذکر شده حتما با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه و همچنین تعطیلات رسمی و شب قبل از تعطیلات ساعت مجاز تردد کامیون در سطح شهر 2 ساعت محدودیت خواهد داشت بطوری که ساعت تردد کامیون‌ها از ساعت 24 تا 6 صبح بوده و در خارج از این ساعات، نسبت به اعمال قانون آن‌ها اقدام خواهد شد.

مسئول اطلاع رسانی پلیس راهور ناجا با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون‌ها در برخی از معابر، تصریح کرد: در برخی از معابر تردد کامیون‌ها در تمام ساعات شبانه‌روز ممنوع است که پلیس در صورت ورود کامیون به این معابر نسبت به اعمال قانون آن‌ها اقدام خواهد کرد.

شریفی افزود: علاوه بر دوربین‌های موجود در سطح خیابان‌ها، ماموران پلیس بصورت شبانه روزی نیز به ثبت هرگونه از تخلفات کامیو‌ن‌ها از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز، رانندگان فاقد معاینه فنی و کامیون‌های پلاک مخدوش می‌پردازند.

وی همچنین با اشاره به نحوه برخورد با رانندگان متخلف بیان کرد: علاوه بر جریمه نقدی، نمره منفی نیز برای برخی از تخلفات کامیون‌ها نیز لحاظ خواهد شد و مطابق قانون، تمام وسایل نقلیه‌ای که بیش از 1 میلیون تومان جریمه معوقه داشته باشند در صورت رویت پلیس توقیف و تا زمان پرداخت جریمه در پارکینگ متوقف خواهند بود که این قانون در مورد کامیون‌ها نیز صدق می‌کند.