آلودگی هوا بلاصاحب است/ انتقاد از کوتاهی دولت در تغییر سیاست های مرتبط با این حوزه

گروه اجتماعی- محمد مهدی تندگویان نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر افکارنیوز با اشاره به مواجه تهران با آلودگی هوا اظهار کرد: هر معضلی در کشور ما که بین بخشی می شود در واقع بدون صاحب می شود. وزارتخانه ها و مجموعه دولت و شهرداری هر یک در مورد آلودگی هوا و ترافیک خود را تمام کننده نمی داند و رفع تکلیف می کنند.

 

وی با ابراز تاسف نسبت به این که هیچ شورای ساماندهی برای موضوع آلودگی هوا وجود ندارد، اظهار کرد: در نتیجه این معضل همچنان به قوت خود باقی می ماند و روز به روز بدتر می شود.در نهایت شاهد تبدیل شدن موضوعات تخصصی به سیاسی هستیم.

نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که افرادی که مدعی اجرای سیاست های کلان کشور هستند در مرحله اجرا با مشکل مواجه اند، گفت: این امر چه در مورد دولت و چه در مورد شهرداری صادق است. از یک سو ضمام شهرداری سال ها در دست یک شخص بوده و ما شاهد برنامه ای نبوده ایم که امروز خروجی آن را ببینیم از سوی دیگر دولت نیز در تغییر سیاست ها، نگرش ها و نهادهای مرتبط در این حوزه کوتاهی کرده. در نتیجه این معضل به قوت خود باقی مانده و این مردم هستند که آسیب می بینند.

مردم نمی دانند برای آلودگی هوا چه کسی را مواخذه کننده

تندگویان در پاسخ به سوالی در خصوص این که شهروندان باید در مورد آلودگی هوا و تبعات ناشی از آن کدام سازمان یا نهاد را مواخذه کنند، عنوان کرد: شخص بنده به عنوان یک شهروند نمی دانم زیرا هیچ ستاد و ساماندهی برای هماهنگی و پایان دادن به معضل آلودگی هوا وجود ندارد. تمام دستگاه های مسئول چه دولت و چه شهرداری نیز با یک موج سواری بین بخشی تکالیف خود را انجام نمی دهند و ضرر آن را مردم می بینند.

وی با بیان این که شورای شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست، گفت: پاسخی که بنده هم اکنون به شما می دهم، پاسخ درستی نیست بلکه واقعیتی است که اتفاق افتاده.در حالت عادی باید مدیریت شهری حاکم شود و تمام نهادها در این حوزه زیر مجموعه شورای شهر قراربگیرند، شورای شهر نیز از تمام نهادها گزارش کار دریافت می کرد و در نهایت به مردم پاسخگو بود.اما اکنون شورای شهرداری هستیم و هیچ سازمانی به شورای شهر پاسخگو نیست.

تندگویان در پایان در پاسخ به سوالی در مورد منع اصلاح طلب های شورای شهر در مورد مصاحبه و گفت و گو در مورد آلودگی هوا از سوی دولت عنوان کرد: بنده ب عنوان سخنگوی اصلاح طلب های شورا از این موضوع بی اطلاعم.