در خصوص آلودگی هوا؛ دولت باید به وظیفه خود عمل کند که نمی‌کند

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات و چالش‌هایی از جمله جایگزینی خودروهای فرسوده، استانداردسازی خوردوها و تولید بنزین با استانداردهای لازم مواردی است که متاسفانه آنچنان که باید محقق نشده گفت: به همین دلایل همواره در زمستان و با وارونگی هوا موضوع آلودگی هوا برای برخی مناطق و از جمله شهر تهران به یک معضل جدی تبدیل می‌شود.

این نماینده خانه ملت در ادامه با اشاره به اینکه برخی مواقع صنایع خودروسازی با ادعای اینکه چند هزار کارگر داریم از تمکین به وظایف قانونی شانه خالی می‌کنند گفت: البته این موضوعی است که تنها به این دولت مربوط نمی‌شود.

وی فشار وزارت صنایع و معادن برای پلاک شدن  بیش از چهارصدهزار موتور سیکلت کاربراتوری را هم یکی از اقدامات خلاف قانون اعلام کرد.

نماینده مردم زاهدان در ادامه مواجهه کشور با تحریم‌ها و عدم امکان تامین منابع مالی را یکی از دلایل عدم پرداخت تکالیف اعتباری دولت برای توسعه حمل ونقل عمومی کلان‌شهرها دانست.

شهریاری در ادامه با تاکید بر موافقتش با انتقال بخشی از تعطیلات تابستانی مدارس به زمستان گفت: باید در این خصوص مطالعات کارشناسی لازم انجام شود. بنده با این طرح موافقم و معتقدم اگر بخشی از تعطیلات تابستانی مدارس به زمستان منتقل شود در کاهش آلودگی هوا مؤثر خواهد بود.

وی همچنین در خصوص مصوبه مجلس برای کمک سالانه دومیلیارددلاری دولت به حمل و نقل عمومی کلان‌شهرها گفت: این موضوع مهمی است و جای پیگیری دارد.