چمران : بودجه به شورای استانها اختصاص می یابد

مهدی چمران گفت: متاسفانه اعتبار خاصی به  شورای روستاها اختصاص  نمی یابد و همین موضوع نیز سبب شده اعضای حاضر در این شوراها با مشکلات زیادی مواجه باشند.

وی افزود: در شورای عالی استان ها با اعتبار محدودی که در اختیار داریم تنها می توانیم مبالغ محدودی را به شورای شهرستان ها اختصاص دهیم و مبالغ این کمک ها نیز محدود است.

رئیس شورای عالی استان ها کمک به شوراهای شهرستان ها لازمه پویایی شوراهای شهرستان ها را کمک به این شوراها دانست و اظهارکرد: برای پویایی هر چه بیشتر شوراهای شهرستان ها لازم است کمک هایی به این شوراها ارائه شود تا آنها بتوانند بدون مشکل، تنها برای حل مشکلات شهرستان خود برنامه ریزی کنند.

چمران با اشاره به آخرین وضعیت لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها خاطرنشان کرد: این لایحه از سوی شورای عالی استان ها به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و قرار است به زودی در دستور بررسی نمایندگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس قول مساعد داده اند که پس از بررسی لایحه ششم توسعه، لایحه پیشنهادی شورای عالی استان ها در رابطه با درآمدهای پایدار شهری را در دستور بررسی قرار دهند.

رئیس شورای عالی استان ها خواستار همکاری هر چه بیشتر نمایندگان مجلس و مسئولان دولت با شورای عالی استان ها شد و تصریح کرد: تاکنون پیشنهادات مختلفی از سوی شورای عالی استان ها برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی و همچنین دولت ارسال شده و در صورتی که این پیشنهادات به تصویب رسد، تا حدود زیادی مشکلات شهرها مرتفع تر خواهد شد.