آیا تعداد زنان آسیب پذیر جامعه افزایش یافته است؟

سیدپرویز فتاح گفت: بیشترین تأکیدی که بر روی آسیب‌های اجتماعی در جلسات رهبری می‌شود، پنج مورد  آسیب است که شناسایی شده است. 

وی ادامه داد: براساس این پنج آسیب، مسیر حرکت مشخص شده و از نظر وزارت کشور، این آسیب‌ها در اولویت بوده‌اند، اما به دلیل اینکه من سخنگوی این جلسان نیستم، نمی‌توانم از این آسیب‌ها حرفی بزنم. 

وی با اشاره به اینکه این آسیب‌ها اولویت‌بندی نشده و پنج مقوله را شامل می‌شوند، گفت: کمیته امداد در تمام این آسیب‌ها یک مسئولیتی دارد و آن، تحت پوشش قرار دادن و تأمین معیشت خانواده‌ها است. 

رئیس کمیته امداد در پاسخ به اینکه آیا تعداد زنان آسیب‌پذیر در جامعه افزایش یافته، گفت: اینکه این زنان از هر راهی برای امرار معاش استفاده کنند به ما مربوط نمی‌شود، اما آنهایی که تحت پوشش ما هستند، به گونه‌ای زندگی می‌کنند که اینگونه نباشند. این افراد معمولاً آسیب‌ ندیده‌اند و چنانچه احتمال آسیب در آنها داده شود، از حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند. 

فتاح گفت:‌ این افراد باید ساماندهی، نگهداری و ارشاد شوند و البته برخی از مسائل از حیطه وظایف ما خارج است، اما سعی کرده‌ایم سر و کارمان با مددجویانی باشد که دچار چنین آسیب‌هایی نشده باشند.