آخرهفته هوای پایتخت ابری است

فریبا گودرزی اظهار داشت: همزمان با ورود سامانه بارشی به غرب کشور از روز گذشته شاهد بارش برف در شهرهای مختلف از جمله بوکان،زنجان،زرینه،مریوان،مرند،ماکو،مراغه، پیرانشهر،سقز،اصفهان،الشتر،الیگودرز،نهاوند، بوکان و جوانرود بودیم. همچنین در سایر شهرهای کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان،لرستان،مرکزی،زنجان و اصفهان  باران بارید. 

 
وی ادامه داد: با پیشروی این موج به سمت شرق کشور، امروز شاهد بارش باران در اصفهان، یزد،خراسان جنوبی و جنوب سمنان خواهیم بود. 
 
کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد در تهران طی امروز خبر داد و افزود: به علت ساکن شدن جو، روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد افزایش غلظت آلاینده ها در پایتخت خواهیم بود. البته روز پنج شنبه تهران ابری است و پیش بینی بارش در روز جمعه وجود دارد. 
 
گودرزی با بیان فعالیت سامانه بارشی در شمال کشور از عصر چهارشنبه گفت: از روز چهارشنبه شاهد بارش در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و استان های حاشیه خزر خواهیم بود.با فعالیت این سامانه تهران دو روز پایانی هفته هوای ابری دارد. 
 
وی از بارش در جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: در روز جمعه شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان های کرمان،سیستان و بلوچستان و بخش هایی از هرمزگان هستیم. 
 
کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دما در کشور خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته چالدران با دمای منفی 15 درجه زیر صفر سردترین شهر کشور بود. همچنین دو شهر تبریز و ماکو نیز سردترین مراکز استان های کشور هستند.  شب گذشته تهران در سرد ترین ساعت به منفی یک درجه زیر صفر رسید.