بیشتر اتوبوس هاس تهران نیاز به نوسازی دارند
محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شوای اسلامی شهر تهران با اشاره به کامل نبودن زیرساخت های حمل و نقل عمومی در شهر تهران، اظهار داشت: باید زیرساخت ها و وسائط حمل و نقل عمومی در شهر تهران به روز شود.
 
وی با بیان این که مردم به شهرداری برای توسعه شهر عوارض می دهند، اما مشخص نمی شود شارژی که پرداخت می کنند، کجا می رود؟، افزود: با این همه عوارض نمی دانم چرا باید در این وضعیت باشیم و 100 تن آلودگی را خود و فرزندانمان در شهر تحمل کنیم؟
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که دولت های خدمتگذار و شهرداری ها باید زیرساخت های شهری را به درستی اجرایی و تکمیل کنند، تصریح کرد: بارها تأکید کردم 7 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در شهر داریم که 500 دستگاه آن همیشه در دست تعمیر است.
 
حقانی با بیان این که 3 هزار و 500 دستگاه اتوبوس فرسوده و خارج از رده در شهر تهران داریم که تولید آلودگی، دوده و کربن در هوا می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر اتوبوس ها نیاز به نوسازی دارد و همچنین با کمبود 5 الی 6 هزار اتوبوس در شهر تهران مواجه هستیم.
 
وی با تأکید بر این که پروژه های تعریف شده اولویت و مطالبات شهر را پاسخ نمی دهد، گفت: آلودگی هوا و ترافیک جدا از هم هستند، اما پیوستگی مستمر و دائمی با یکدیگر دارند.
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: حتی اگر آلودگی هوا را حل کنیم با مشکل ترافیک مواجه هستیم، به همین دلیل باید در راستای برطرف کردن آن گام برداریم، چراکه مردم شهر تهران حتی در روزهای عادی و پیک ترافیک همیشه گرفتار این مسئله هستند. 
 
حقانی با تأکید بر این که باید مترو را توسعه دهیم و دسترسی آسان مردم به حمل و نقل ریلی را فراهم کنیم، گفت: کارهایی که در شهر انجام شده شهر را از حیث ارتفاع انداخته، به همین دلیل باید زیرساخت ها را فراهم کنیم.