به ساکنان منطقه 10 کارت‌های شهروندی داده شود

در سیصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران،‌پس از اظهارات دبیر دبیران شورایاری منطقه 10 درباره مشکلات این منطقه، الهه راستگو عضو شورای شهر تهران،‌ گفت: بافت فرسوده در این منطقه یکی از مشکلات مهمی است که باید به آن توجه جدی شود.

وی افزود: نشست املاک فرسوده باعث شده که زندگی برای اهالی بعضی از محلات این منطقه سخت‌تر شود. 

راستگو افزود: درخواست می‌شود در بودجه سال 96 توجه ویژه‌ای به منطقه 10 شود چرا که این منطقه فاقد پارک و فضای سبز کافی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد: با توجه به کمبود پارک و فضای سبز در این منطقه به ساکنان منطقه 10 کارت‌های شهروندی داده شود.

در ادامه رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: 322 هزار نفر جمعیت منطقه 10 است که این جمعیت در مساحت 717 هکتاری ساکن هستند که 53 درصد از مساحت این منطقه بافت فرسوده است. 

وی افزود: میزان باسوادی اهالی این منطقه از متوسط شهر تهران پایین‌تر است و فضای سبز موجود در منطقه 10 جزو ضعیف‌ترین مناطق شهر تهران است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، گفت: منطقه 10 یکی از محروم‌ترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شود.

در ادامه پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در فضای سبز در منطقه 10 با کمبود مواجه هستیم و درخواست می‌کنیم که پروژه یادگار امام (ره) تسریع پیدا کند و زودتر به نتیجه برسد.