انتقاد شاکری از توقف پروژه‌های مهم شهر

مجتبی شاکری در جریان بررسی اصلاح برخی تبصره‌های بودجه 95 با طرح این سوال که درآمد مازاد چیست و چگونه حاصل می‌شود؟ گفت: در تنظیم بودجه درآمدها و هزینه‌ها با یکدیگر برابر است که نشان از دقت تنظیم‌کنندگان بودجه و تصویب‌کنندگان آن دارد. اینکه از وصول درآمدهای مازاد خبر می‌دهند به معنای اشتباه در برآورد بوده و یا اینکه بخشی از هزینه‌های مصوب در جای خود خرج نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ابتدای عمر شورای چهارم در جلسه‌ای با حضور حجت الاسلام قرائتی ساخت 400 مسجد در طول برنامه پنج ساله دوم را تعهد کردیم، گفت: این در حالی است که باگذشت سه سال از آغاز اجرای این برنامه اکنون تنها 15 مسجد به بهره‌برداری کامل رسیده است و فهرست ردیف‌های کمک به مساجد چشمگیر است ولی انتظار احداث مسجد تعهدی فراتر از کمک است.

شاکری با بیان اینکه حدود 150 پروژه ساخت مسجد که در حال اجرا است، مربوط به قبل از مصوبه شورای شهر در خصوص 400 مسجد بوده است، افزود: بسیاری از این پروژه‌ها با مشکل تامین مالی مواجه بوده و در نتیجه به دلیل اینکه پیشرفت فیزیکی آنها زیر 50 درصد است، متوقف شده است.

وی با بیان اینکه نیاز واقعی تهران ساخت 4000 مسجد است، از اینکه شهرداری در اجرای مصوبه ساخت 400 مسجد تعلل می کند انتقاد کرد و خواستار توضیح مدیریت شهری در صورت مغایرت اطلاعات ارائه شده شد.