وقتی مولاوردی از دستاوردهای برجام می گوید

شهین‌دخت مولاوردی ظهر امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و  بویراحمد با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برنامه‌هایی را آغاز کرده که این برنامه‌ها در سند برنامه ششم دیده شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تدوین سند حمایت اجتماعی گفت: این سند با همکاری وزارت رفاه و تأمین اجتماعی تدوین و در کمیسیون اجتماعی مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: بسته حمایتی از زنان شاغل با همکاری سازمان برنامه و بودجه را تدوین کردیم و مکاتبه شده که زنان شاغل مشکلات خود را با ما مکاتبه کنند که این گروه از زنان هم به وظایف خانوادگی و اجتماعی خود برسند.

این مقام دولتی در پاسخ به عدم توجه به زنان در حوزه‌های علمیه گفت: همه قوا و دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند، ضمن اینکه با عدم تعادل در حوزه زنان و خانواده مواجه هستیم و زنان در حوزه‌های علمیه از عدم دسترسی عادلانه به منابع مواجه هستند.

مولاوردی در ادامه به یکسالگی برجام هم اشاره کرد و افزود: برجام دستاوردهای زیادی برای جهموری اسلامی ایران داشت و شاید خیلی‌ها دستاوردهای برجام را به صورت ملموس به حساب نیاورند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با استناد به گزارش بعیدی‌نژاد یکی از اعضای سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای و سفیر کنونی ایران در انگلیس گفت: در این گزارش آمده است که برجام 100 دستاورد مهم برای کشور داشت که تثبیت حقوق هسته‌ای ملت ایران یکی از دستاوردهای بزرگ برجام بود و هم‌اکنون تداوم فعالیت‌های هسته‌ای در زمینه تحقیق و توسعه را شاهد هستیم.

وی در ادامه به دستاوردهای برجام در زمینه دیپلماسی بین‌المللی اشاره کرد و گفت: قبل از برجام با وضعیت سیاسی و امنیتی‌سازی برنامه هسته‌ای ایران که منجر به ایران هراسی در دنیا شده بود مواجه بودیم که پس از برجام به این مسئله پایان داده شد.

این مقام دولتی بیان کرد: ایران در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی بود که ما تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شدیم اما توانستیم با برجام سایه این وضعیت را از سر کشور برداریم و شاهد عادی‌سازی روابط سیاسی و بین‌المللی میان جمهوری اسلامی و کشورها و سازمان‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به لغو ساز و کارهای نظارتی شوای امنیت بعد از برجام گفت: 19 مورد قطعنامه در مورد ایران صادر شده که 6 مورد را شورای امنیت سازمان ملل و بقیه را شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر کرده بود که همه این‌ قطعنامه‌ها به ویژه قطعنامه شورای امنیت به صورت یکجا لغو شد که تحقق این وضعیت بی‌سابقه است و ما توانستیم با مذاکره بازی برد -برد را به دست آوریم.

مولاوردی لغو واردات پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و لغو تحریم‎‌‌های مربوط به کشتی‌سازی و کشتیرانی را از دیگر دستاوردهای برجام دانست و عنوان کرد: لغو تحریم صنایع خودرو و لغو تحریم‌های خرید و فروش نفت و صادرات نفت ایران و لغو فروش هواپیما به ایران از دیگر دستاوردهای برجام بود.

این مقام دولتی با اشاره به اینکه اگر برجام نبود شرایط خوبی در کشور نداشتیم، گفت: در صادرات نفت در چه وضعیتی بودیم اما الان در شرایط خوبی هستیم ضمن اینکه دولت با مدیریت جهادی توانست وضعیت نامناسب و میراثی که از دولت قبل به ما رسیده بود را بهبود بدهد که هم‌اکنون شاهد جذب سرمایه‌گذاری خارجی 11 میلیارد و 300 میلیون دلار در کشور ظرف یک سال اخیر و تک رقمی شدن نرخ تورم هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه به بد عهدی‌های آمریکا در موضوع برجام هم اشاره کرد و افزود: در این مسیر با بد عهدی‌هایی مواجه هستیم اما بد عهدی‌ها از ارزش مذاکرات کم‌ نمی‌کند و هر کدام باید در جای خود مورد واکاوی قرار گیرد، ضمن اینکه دوستان ما سعی نکنند در زمین دشمن بازی کنند و برای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت کشور به دولت کمک کنند.

مولاوردی اضافه کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به یک کشور نقش آفرین در سطح منطقه تبدیل شده و برای حل و فصل مشکلات و پایان دادن به تنش‌های کشورهای همسایه به عنوان یک کشور ممتاز در نظر گرفته می‌شود و نمی‌شود کشور ما را نادیده گرفت.

وی با اشاره به نگرانی ایجاد شده در دنیا به خاطر رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا نگرانی‌های برای کشورهای دنیا و حتی کشورهای 1+5 ایجاد کرده ولی دیروز و امروز شاهد بودیم که قدرت‌های اروپایی پایبندی خود را به این تعهد بین‌المللی و مصوبه شورای امنیت اعلام کردند.

این مقام دولتی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به شعار دولت گفت: بازگشت کشور به آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ شعار دولت و آنچه در طول بیش از سه سال عمر دولت مورد توجه بود بحث اقتصاد و معیشت مردم بوده که برجام دستاورد آن است.

وی با اشاره به توجه به مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی گفت: متاسفانه شاهد روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی هستیم و این مسئله توجهات بالاترین سطح نظام را به خود جلب کرده است.

وی افزود: طلاق، اعتیاد، مباحث اخلاقی و سایر آسیب‌های اجتماعی در شورای اجتماعی کشور با مدیریت یکپارچه و هماهنگ بررسی می‌شود و هر 6 ماه یک بار گزارش این شورا به رهبر انقلاب تقدیم می‌شود.

این مقام دولتی با بیان اینکه سازمان مدیریتی شورای اجتماعی در کشور تشکیل شده، 18 کارگروه ذیل این شورا است و رئیس جمهور رئیس این شورا است، گفت: علت بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات فقر اقتصادی در جامعه است که با گشایشی که در زمینه اقتصادی ایجاد شده این مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست کلی اقتصاد مقاومتی افزود: معاون اول رئیس جمهور پیگیر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است و خوشبین به بهبود اوضاع در زمینه اقتصادی، بهبود وضعیت حوزه زنان و خانواده و سایر حوزه‌ها هستم.

مولاوردی اضافه کرد: اراده دولت خارج کردن دو حوزه سیاست خارجی و اقتصاد است که امیدواریم در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی مانند دو حوزه دیگر آرامش حاکم باشد.

وی تصریح کرد: اگر برخی‌ها سنگ‌اندازی نکنند و به کمک دولت بیایند مشکلات کنونی حل خواهد شد، ضمن اینکه دود اقدامات و سنگ‌اندازی به چشم مردم می‌رود و منافع نظام به خطر می‌افتد و این به نفع هیچ کس نیست و حاصل آن هم کاهش اعتماد عمومی و ناامید شدن مردم از نظام خواهد بود.