تکذیب طرح عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌ها

شهین‌دخت مولاوردی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از نخستین پارک بانوان شهر یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای سومین بار به این استان و شهر یاسوج سفر می‌کنم، گفت: سفر به شهر یاسوج در راستای دیدار با زنان و آشنایی با مشکلات این قشر از جامعه است.

 
معاون رئیس جمهور با اشاره به اجرای چند برنامه ملی در این استان بیان کرد: انجام این سفرها برای بررسی زمینه‌ها و ظرفیت‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به مردم است.
 
وی بیان کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از نخستین پارک بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم که با توضیحات ارائه شده فاز اول این پارک حداقل استانداردها را دارد و قرار است توسعه پیدا کند و به حداکثر استانداردها برسد.
 
این مقام دولتی از اختصاص اعتبار 3 میلیارد و 100 میلیون تومانی برای احداث و تجهیز پارک بانوان خبر داد و عنوان کرد: این اعتبار برای 31 استان کشور در نظر گرفته شده و برای احداث و همچنین تجهیز پارک‌ها در استان‌ها اختصاص داده می‌شود.
 
وی به سایر برنامه‌های اجرا شده در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و افزود: با صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید و مبلغ 20 میلیارد تومان برای حمایت از زنان کارآفرین سرپرست خانوار و دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی در نظر گرفته شده که شیوه‌نامه این تفاهم‌نامه در 31 استان تدوین شده و قرار است اجرایی شود.
 
مولاوردی به برنامه‌های ماه‌های پایانی عمر دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در پایان سال 95 و همچنین ماه‌های پایانی عمر دولت تدبیر و امید هستیم تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی که در دستور کار است را جمع‌بندی کنیم و طرح‌های را که قابلیت اجرای به صورت ملی دارند  ظرف یک دو ماه آینده به اجرا درآوریم.
 
وی با بیان اینکه فاز دوم طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده را اجرا خواهیم کرد، افزود: به‌زودی دوره مهارت‌افزایی زنان مدیر به ویژه در این استان اجرا می‌شود، ضمن اینکه لوایحی به مجلس ارسال شده  و اسناد راهبردی در حال تدوین است که شامل کل زنان ایران می‌شود.
 
وی در پاسخ به تعداد پارک‌های بانوان در کشور گفت: یکی از مطالبات جدی زنان در تمام سفرهای که داریم ایجاد مکان‌های ورزشی، فرهنگی و تفریحی است و هنوز جمعیت زنان با تعداد پارک‌ها همخوانی ندارد.
 
این مقام دولتی افزود: در برنامه ششم حکمی که پیشنهاد شده براساس سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه زنان و خانواده و سیاست کلی جمعیت است که یکی از بندهای آن به تقویت نهاد خانواده، جایگاه زن در آن، استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه‌ها اشاره شده است.
 
وی در پاسخ به طرح عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌ها و گور خواب‌ها گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنیم چرا که از مصاحبه من برداشت نادرستی شد، از من پرسیده شد آیا دولت برنامه‌ای در این خصوص دارد، گفتم برنامه‌ای در این خصوص ندارد و اگر قرار است چنین برنامه‌ای اجرا شود توسط وزارت بهداشت و با بررسی کارشناسی صورت می‌گیرد.