قبل از ساعت 10 صبح نباید کار کنیم!

بدن ما براساس یک تایمر بیولوژیکی فعالیت می‌کند که به‌عنوان ریتم شبانه‌روزی شناخته شده است؛ این ساعت بدنی، یک چرخه ژنتیکی از پیش برنامه‌ریزی شده است که در تنظیم فعالیت مغز ما، سطح انرژی، تولید هورمون و ادراک زمان تاثیر می‌گذارد.

براساس یافته‌ها، شروع کار و فعالیت روزانه، قبل از ساعت 10 صبح هر روز، از نظر علمی، نوعی شکنجه بدن است زیرا این روش کار، به صورت غیرطبیعی در ریتم شبانه روزی ما تداخل ایجاد می‌کند، در نتیجه بسیاری از جنبه‌های سلامت بدن را تحت تاثیر قرار داده و بدن را از حالت تعادل خارج می‌کند.

Wire News Your نوشت : پائول کلی، در سخنرانی خود در جشنواره علوم بریتانیا می‌گوید: در اوایل قرن بیستم، 8 ساعت کار در روز، در اکثر کارخانجات طراحی شد و این برنامه‌ریزی بدون در نظر گرفتن ساعت طبیعی بدن انسان بوده است؛ با این حال، بدن انسان از قدیم از طریق چرخه روزانه نور خورشید تکامل یافته است، نه از طریق کسب و کار و تجارت مُدرن.

وی ادامه داد: امروزه، ما با یک جامعه محروم از خواب روبه‌رو هستیم و این یک مسئله بین المللی است؛ اکنون همه از کم خوابی رنج می‌برند درحالی‌که لزومی وجود ندارد.

براساس این یافته‌های علمی، ایده زمان شروع مدارس در بریتانیا از 08:30 به ساعت 10:00 مطرح شده است؛ این طرح به صورت پایلوت در یکی از مدارس انگلیس اجرا شد و پس از آزمایش این نظریه، سطح حضور دانش‌آموزان همراه با بهره‌وری و نمرات آن‌ها به طور چشمگیری بهبود یافت.

حال به این بیاندیشید که اگر این ایده به دیگر بخش‌های جامعه انتقال یابد، چه پیشرفت‌هایی حاصل می‌شود؛ به جای خستگی زیاد، پُرکاری افراد و تبدیل شدن آن‌ها به زامبی‌های قهوه و مشغول به کار شدن در ساعاتی از روز که در واقع افراد باید خواب باشند، جامعه‌ای پُر از انسان‌هایی که به طور طبیعی مولد، کامل و تمام عیار، متمرکز، مفید و مردمی خوشحال خواهیم داشت.

شرکت‌هایی که کارگران و کارمندان خود را مجبور می‌کنند، قبل از ساعت 10 صبح، آغاز به کار کنند، به افزایش استرس و مشکلات جسمی آن‌ها، دامن می‌زنند که در درازمدت، الگوهای ناسالم کاری منجر به مضراتی برای سلامتی می‌شود.

این الگوهای ناسالم مهم‌ترین دلیل، مصرف بیش از 3 فنجان قهوه در روز توسط آمریکایی‌ها است که سالانه 40 میلیارد دلار هزینه قهوه در آمریکا را منجر شده است.