به گزارش فارس، زائران ایرانی مقیم خارج کشور از بعثه مقام معظم رهبری درخواست های داشتند.
گروهی ۲۵۵ نفره از زائران ایرانی مقیم آمریکا، کانادا، اتریش، سوئد و دانمارک هم اکنون در سرزمین وحی به سر می‌برند.
این کاروان، تابلوی جوانی بر سر دارد، چون میانگین سنی زائرانش ۴۰ سال است و ۱۱ زوج ایرانی مقیم کانادا نیز در آن حضور دارند.
همه اعضای این کاروان افرادی تحصیل کرده هستند که حداقل مدارک علمی آنها فوق‌لیسانس است و ۲۰ پزشک، ۲۲ مهندس، ۲۵ استاد دانشگاه و تعدادی دانشجو در میان آنها حضور دارند.
سرپرست حجاج ایرانی امروز همراه هیئتی از بعثه مقام معظم رهبری با حضور در محل اسکان این زائران در مدینه منوره با آنها دیدار و گفتگو کرد.
مدیر این کاروان می‌گوید، امسال ۷۰۰ ایرانی در آمریکا، کانادا، اتریش، سوئد و دانمارک که اکثراً از ایرانیان موفق در خارج کشور هستند، درخواست تشرف به حج تمتع داشتند که صرفاً موفق به اخذ ویزا برای ۲۵۵ نفر از آنها شدیم.
از دختر شش ساله تا پیرمرد ۹۳ ساله در این کاروان حضور دارند. این کاروان خود نمونه‌ای از فضای معنوی ایرانیان خارج از کشور است.
در این کاروان زائری از کانادا حضور دارد که سال گذشته دچار سرطان معده شده بوده و به هم‌میهنانی که سال گذشته از کانادا به حج مشرف شده بودند، گفته بوده تا برای شفای وی دعا کنند. او که در راز و نیاز با خدای خود خواسته بوده که امسال شفا یابد و به حج مشرف شود، اکنون در مدینه منوره مشغول زیارت حضرت پیامبر(ص)، زهرای اطهر(س) و ائمه مظلوم بقیع علیهم‌السلام است.
یکی از زائران کاروان ایرانیان خارج کشور معتقد است، فردی که در محیط غرب بتواند خود را سالم نگاه دارد، وقتی به این سرزمین می‌آید و پیش روی خانه کعبه می‌ایستد و اظهار بندگی می‌کند، واقعاً حاجی می‌شود.
زائران ایرانی مقیم خارج کشور خواستار برگزاری برنامه‌ای از سوی بعثه مقام معظم رهبری جهت پاسخگویی به مسائل شرعی و معنوی مورد نیاز زائران ایرانی خارج کشور شدند.
پیرمرد ۹۳ سالهای که از سانفراسیسکو به مدینه منوره آمده است، درباره برنامهای که در این سفر برای خود در نظر گرفته است، میگوید: "آمدهام تا در بلندگوی دنیا بگویم که خدایا به من مرگی بده تا معاف از عذاب باشم."