مژده به بازنشستگان آموزش و پرورش

احمد صافی رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش درخصوص «رسیدگی به اعتراضات بازنشستگان آموزش و پرورش»، اظهار داشت: پاداش پایان خدمت این بازنشستگان مورد اعتراض قرار گرفته بود که این پاداش‌ها مربوط به سال 93 و 94 است که پرداخت شده و این مشکل حل شده است.

وی ادامه داد: افزایش حقوق بازنشستگان نیز معمولا در آستانه سال نو برای کل بازنشستگان توسط دولت تعیین و اعلام می‌شود و مشمول این افراد نیز خواهد شد.

صافی افزود: در حال حاضر ما پیشنهاد داده‌ایم تا اگر دولت می‌تواند در برنامه ششم توسعه کاری کند که تبعیض بین حقوق شاغلان و بازنشستگان به حداقل برسد؛ اول در کل وزارت آموزش و پرورش و دوم با دیگر وزارتخانه‌ها این کار انجام شود.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات دیگر بازنشستگان خاطرنشان کرد: بازنشستگان اعلام می‌کنند تبعیض و اختلاف بین حقوق بازنشستگان زیاد است؛ یعنی کسی که در حال حاضر بازنشسته می‌شود با کسی که 20 سال پیش بازنشسته شده است، تفاوت حقوقی زیادی دارد.

وی متذکر شد: بنابراین در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است تا این فاصله کم شود و این مصوبه به شورای نگهبان رفته است و باید منتظر باشیم تا این مصوبه ابلاغ شود.

صافی یادآور شد: عنوان این طرح «ساماندهی حقوق بازنشستگان است» تا پایان برنامه ششم، فاصله حقوق بین شاغلان و بازنشستگان به حداقل برسد و این خواسته بازنشستگان صحیح است و باید دولت توجه جدی به این خواسته داشته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش اضافه کرد: صندوق بازنشستگی جدولی را پیش‌بینی کرده  و اعلام کرده‌اند، بازنشستگان 10 درصد افزایش حقوق در سال 96 داشته باشند، اما این به صورت پلکانی است. 

وی تصریح کرد: سال گذشته 750 هزار تومان برای حقوق حداقل تعیین شده بود و امسال حداقل آن، یک میلیون و 50 هزار تومان پیشنهاد شده است، اما هنوز این مصوب نشده و یک پیشنهاد است.

صافی عنوان کرد: این، در بودجه سال 96 آمده است و به محض اینکه سخنگوی دولت رسما آن را اعلام کند، این معیار می‌شود اما تا جایی که از کلیات آن مطلع هستیم این است که به همه بازنشستگان 10 درصد افزایش حقوق تعلق می‌گیرد و به کسانی که حقوق پایین‌تری دارند، این افزایش به صورت پلکانی صورت گرفته و حقوق آنان بالاتر می‌رود.