شهرداری نمی تواند برای پلمب اقدامی داشته باشد

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران درباره حادثه ریزش ساختمان پلاسکو گفت: باید با همکاری مجلس و شورای شهر تهران بیمنه اجباری ساختمان‌های عمومی و بلندمرتبه در دستور کار قرار گیرد و قوانین شهری که متعلق به 50 سال قبل است اصلاح شود.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند چرا پلاسکو را مقاوم نکردید که باید بگویم مقاوم‌سازی پلاسکو، حداقل 6 ماه تا یک‌سال این مجتمع را تعطیل می‌کرد؛ شهرداری می‌تواند به ارائه اخطار اقدام کند و طبق قانون نمی‌تواند برای پلمب اقدامی داشته باشد.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه این چند روز شاهد آن بودیم که امنیت روانی مردم به واسطه اخباری که در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی درج می‌شد مخدوش شده است که قوه‌قضاییه باید مانع اینگونه ناامنی‌ها شود.

طلایی افزود: باید یک بار برای همیشه دست به دست هم داده و موانع قانونی را از پیش روی برداریم. در حال حاضر براساس مصوبه شورای شهر تهران مقاوم‌سازی مراکز عمومی مانند بیمارستان‌ها در دستور کار قرار دارد و حتی بسته‌های تشویقی نیز در نظر گرفته شده اما این مسئله جدی گرفته نمی‌شود و باید با یک عزم و اراده ملی، ایمنی را جدی بگیریم.