چاقی خود را درمان کنید

مریم ایران‌زاد اصل درباره روشهای درمان چاقی اظهار کرد: پاکسازی لوله گوارش و کبد از روش‌های مهم در رفع چاقی افراد است و روشهای متعددی برای پاکسازی وجود دارد از جمله استفاده از قی‌آورها، ملین‌ها، مسهل‌ها، تنقیه‌ها، ادرارآورها، عرق‌آورها و انواع ضمادها، مالیدنیها و ماساژ با توجه به شرایط بیمار و صلاحدید پزشک، یک یا چند شیوه از این موارد تجویز می‌شود البته هیچ گاه دو شیوه به طور همزمان برای پاکسازی بدن توصیه نمی‌شود.

مدیر آموزشی انجمن علمی طب سنتی ایران افزود: برخی بیماران نیازمند ادامه این داروها تا پایان دوره درمانی هستند که با توجه به صلاحدید پزشک، چند وقت یک‌ بار داروها تغییر می‌کنند و در هر مرحله، داروهای لاغر‌کننده مناسب انتخاب و تجویز می‌شود.

ایران‌زاد اصل تصریح کرد: برای رفع چاقی، ورزش سریع و قوی به‌ویژه پیش از غذا, پرهیز از سکون و بی‌تحرکی, پرهیز از غذا خوردن بلافاصله پس از ورزش و فعالیت بدنی توصیه می‌شود؛ راه رفتن در حد مقدور, حرارتی نزدیک به حرارت غریزی در بدن ایجاد می‌کند و روش مناسبی برای تحلیل و از بین بردن رطوبات بدون ایجاد عارضه است.

وی متذکر شد: اصلاح سبک زندگی و رعایت اصول 6گانه نگاهداشت تندرستی، به تنهایی در درمان چاقی موثر نیست و باید مواد زائد و رطوبت‌های تجمع یافته در بدن با روش‌های درمانی مناسب یعنی رژیم غذایی، دارو، برنامه ورزشی و غیره تحلیل و دفع شود و پس از دستیابی به وزن سلامتی، برای حفظ آن به تقویت و تداوم تدابیر نگهدارنده وزن پرداخته شود.

مدیر آموزشی انجمن علمی طب سنتی ایران یادآور شد: تجویز تدابیر سلامتی برای رفع چاقی توسط پزشک متخصص طب ایرانی پس از اصلاح سبک زندگی و با توجه به شرایط هر یک از بیماران، طراحی و اجرا می‌شود.