آخرین آمار مفقودین حادثه پلاسکو

سردار قادر کریمی در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد گفت: 16 آتش نشان جان خود را به خطر انداختند که جان دیگران به خطر نیافتند. ایثارگری و همت آتش نشان ها در مهار این حریق زبانزد بوده است.

وی افزود: امیدوار هستیم در ساعات آینده قطعاتی از اجساد شهدای آتش نشان کشف شود.

جانشین رئیس پلیس تهران با اشاره به حضور پلیس از دقایق اولیه حادثه پلاسکو اظهارکرد: از دقایق اولیه نیروهای پلیس در محل حضور داشت و برای تخلیه مردم در مجتمع پلاسکو اقداتی را انجام دادند.

کریمی ادامه داد: موادی که در ساختمان پلاسکو بود باعث خطر و تهدید بود و با تلاش های آتش نشان ها، اکثر افرادی که در ساختمان پلاسکو بودند را از محیط خارج کردند. در برخی موارد مردم از بیرون رفتند مقاومت می کردند اما در نهایت به بیرون هدایت شدند.

وی در خصوص حضور مردم در محل ساختمان ویران شده پلاسکو تصریح کرد: در دقایق اولیه حادثه حضور مردم در محل قابل توجه بود اما با اخطارهای ارائه شده جلو حضور مردم گرفته شد.

کریمی تاکید کرد: سعی کرده ایم امنیت مغازه های مجاور ساختمان پلاسکو را تامین کنیم و تا امروز یک گزارش از سرقت و یا نا امنی در محدوده ساختمان پلاسکو نداشتیم.

جانشین رئیس پلیس تهران با اشاره به همکاری مردم با نیروهای پلیس اذعان کرد: همکاری مردم بعد از حادثه قابل توجه بود و باعث شد موضوع برای مردم تفهیم شود که در محل حضور پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه " سعی کرده ایم از اموالی که از زیر آوار خارج شده را بدون هیچ گونه مشکل محافظت کنیم" اذعان کرد: تاکنون 75 گاوصندوق به گنجینه پلیس آگاهی منتقل و 5 گاوصندوق به صاحبین آنها تحویل داده شده است.

کریمی با اشاره به محدودیت های ترافیکی در سطح منطقه بیان کرد: تا روز سوم برخی محدودیت ها را در مناطق اطراف ساختمان پلاسکو داشتیم اما اکنون این محدودیت ها برداشته شده است.

 

جانشین رئیس پلیس تهران در خصوص تعداد خانواده های مراجعه کننده به پلیس آگاهی گفت: تاکنون 8 خانواده مفقودی اقوام خود را اعلام کرده اند که از این تعداد تاکنون 4 جسد شناسایی شده است.