آخرین آمار از وضعیت معتادان

سردار محمد مسعود زاهدیان در حاشیه همایش روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ها که در ستاد نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شده و همه مردم پای کار بیایند.

وی افزود: براساس آمارها ۵۰ هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد که البته این افراد طی فرایندی شناسایی شده و شناسایی آن ها تکمیل شده است براین اساس آمادگی داریم  با وجود زیرساخت های لازم انها را جمع آوری کنیم.

زاهدیان اضافه کرد: در تهران ۱۰تا۱۵ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که البته این تعداد متغییر است با این حال پلیس پیش بینی می کند که بین ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر در تهران معتاد متجاهر وجود داشته باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: پلیس در راستای برخورد با مبارزه تمرکز برشبکه، باندها و گروه های خرده فروش و فروشندگان محلی دارد که شناسایی و تحویل مراجع قضائی می شوند.

زاهدیان  گفت: به صورت متوسط در تهران بین ۱۸۰تا۲۰۰ نفر در این زمینه شناسایی و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی تاکید کرد: تعامل خوب و مناسبی با مراکز ذی ربط داریم در غیر این صورت اقدامات ما نیمه تمام می ماند بویژه با دستگاه های متولی حوزه پیشگیری و درمان، براین اسلس در ستاد مبارزه با مواد مخدر  کمیته های بسیاری مثل کمیته های پیشگیری، درمان و سازمان مردم نهاد وجود دارد که پلیس نظرات خود را اعمال می کند تا بازده کار افزایش یابد.