ارائه پیشنهاد حضور روانکاو و روانپزشک در ایستگاه‌های آتش نشانی

علی نوبخت - رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بزرگ در دیدار با مدیریت و جمعی از آتش نشانان این ستاد ابراز همدردی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با ذکر یاد و خاطره شهدای آتش نشان پلاسکو از ایثار و جانفشانی آتش نشانان این حادثه تاثر بار قدردانی کرد و مقام شامخ آتش نشانان شهید را ستود.

نوبخت با بیان احساس تکلیف و تعهد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همان لحظه‌های آغازین این حادثه به ذکر مشروح پیگیری‌ها، جلسات، بازدیدهای کمیسیون بهداشت و درمان در ارتباط با حادثه ساختمان پلاسکو پرداخت و اظهار داشت: نتایج کارشناسی آن در نخستین روز کاری هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی منعکس خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در این دیدار خواستار ارائه نقطه نظر و پیشنهاهای کارشناسی آتش نشانان برای پبشگیری از وقوع حوادث شد.

نوبخت در ادامه به اهتمام و آمادگی انجمن روانپزشکی برای همراهی با خانواده شهدای آتش نشان و پرسنل خدوم آتش نشانی اشاره کرد و به موضوع آموزش مردم و تحقق امر پیشگیری در فرهنگ عمومی برای مقابله با حوادث و خطرات و آسیب‌های غیرمترقبه تاکید کرد.

در این دیدار رضایی - رئیس ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بزرگ با سپاس و قدردانی از این حضور، خواستار دلجویی و رسیدگی به وضع بازماندگان و خانواده‌های شهدای آتش نشان و تامین آرامش روحی و روانی آنها شد و با تاکید بر اشاعه فرهنگ پیشگیری، به اهمیت همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌های پیشگیرانه و امدادی پرداخت.

رئیس ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بزرگ به اهمیت سازمان آتش نشانی در رصد نقاط حادثه خیز مناطق با ارایه طرح‌های کارشناسی همکارانش برای مقابله با حوادث اشاره کرد و حضور روانکاو و روانپزشک در ایستگاه‌های آتش نشانی را از پیشنهادات خود برشمرد.

در این نشست پوراصغری - رئیس امور رفاه اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نمایندگی از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی این سازمان را برای انجام هرگونه همکاری و مساعدتی اعلام کرد.

همچنین در این راستا رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و هیات همراه از بخش‌های اداری، پشتیبانی و عملیاتی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بزرگ بازدید و از زحمات و خدمات و تلاش‌های شبانه روزی آتش نشانان قدردانی کرد.