میوه چگونه به کمک سیگاری ها می آید؟

این ترکیب رنگین موجود در پرتقال، فلفل دلمه‌ای و دیگر میوه‌ها و سبزیجات این ویژگی را دارد که خطر سرطان ریه ناشی از مصرف سیگار را کاهش دهد.

 
در این بررسی محققان توضیح داده‌اند چگونه رنگدانه‌ای موسوم به "بتا - کریپتوکسانتین" تعداد گیرنده‌های مورد نیاز برای نیکوتین که رشد تومور ریه را تشدید می‌کند، کاهش می‌دهد. نیکوتین ماده شیمیایی اعتیادآوری است که در تنباکو و برخی مایعات سیگارهای الکترونیکی وجود دارد.
 
شیانگ دونگ وانگ از دانشگاه تافتس در بوستون و محقق ارشد این مطالعه در بررسی انجام شده دریافت که مصرف میوه‌ها و سبزیجات مملو از بتا - کریپتوکسانتین ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه ناشی از استعمال مواد دخانی را کاهش دهد.
 
استعمال سیگار دلیل اصلی ابتلا به سرطان ریه است. طبق اعلام انجمن ریه آمریکا، مردانی که سیگار مصرف می‌کنند ۲۳ برابر بیشتر نسبت به مردان دیگر احتمال دارد به سرطان ریه مبتلا شوند. همچنین این خطر در زنان مصرف کننده سیگار نسبت به زنان دیگر ۱۳ برابر بیشتر است.
 
به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین قرار گرفتن در معرض دود سیگار هم می‌تواند خطری برای ابتلا به سرطان ریه باشد. بیش از ۷۰۰۰ ترکیب در دود تنباکو وجود دارد که بسیاری از آنها سرطان‌زا هستند و در زمان استنشاق لایه‌های سلولی ریه را از بین می‌برند.