آقای نوبخت! براساس کدام بررسی فنی صحبت می‌کنید؟/ مصوبه سال 93 دولت تکلیف همه را روشن کرده است

پرویز سروری با اشاره به صحبت‌های نوبخت سخنگوی دولت در خصوص بحث پلاسکو گفت: در بحث ولایتمداری آقای نوبخت همین کافیست که برخلاف امر رهبری که فرموده‌اند بعد از آواربرداری و مشخص شدن تکلیف محبوسین اظهارنظر کنید، آقای نوبخت به قدری هول هستند که نتوانستند چند روزی صبر کنند و بعد اظهارنظر کنند.

وی ادامه داد: آقای نوبخت براساس کدام بررسی فنی و حقوقی مطالب خود را عنوان می‌کنید؟ این اقدامات شما فرار به جلو است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر گفت: آقایان چون می‌دانند با بررسی علل و عوامل وقوع حادثه مقصر روشن می‌شود و دستشان رو می‌شود شروع به فرافکنی کرده‌اند تا فضاسازی کنند.

وی با بیان اینکه موضوع پلاسکو جناحی و سیاسی نیست و هرکس بخواهد این موضوع را جناحی و سیاسی کند خیانت به خون شهدا کرده است، گفت: باید موضوع پلاسکو را به دور از جناح‌های سیاسی بررسی کنیم تا مشکلات این چنینی در شهر رخ ندهد.

وی تاکید کرد که اقدام آقای نوبخت مغایر فرامین رهبری است و وی قضاوت عجولانه کرده است.

سروری با بیان اینکه باید فرایندها و قانون ایمنی بررسی شود، گفت: اگر خلل قانونی داریم باید رفع شود و اگر فرایند کار ناقص است و افراد کوتاهی کرده‌اند باید با آنها برخورد شود.

وی با تاکید بر این موضوع که در کمیته حقوقی شورا بند 14 ماده 55 که موضوع چالش برانگیزی در بحث ایمنی است را بررسی کرده‌ایم گفت: باید در این زمینه با دادستانی، وزارت کار، آتش‌نشانی و شهرداری جلساتی برگزار کنیم تا ابهامات برطرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به مصوبه سال 93 دولت برای آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: این مصوبه کاملاً روشن است و تعیین وظایف دستگاه‌ها صورت گرفته و باید فارغ از فراز و فرودهای سیاسی این مصوبات را بررسی کنیم.