جزئیات اعطای  وام 300 میلیونی

قرار است مدیران عامل بانک های خصوصی و دولتی در این جلسه در خصوص چگونگی ارایه تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی و همچنین استمهال وام های کسبه پلاسکو تصمیم گیری کنند. 

پیش از این دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری با تاکید بر اینکه سقف پرداخت تسهیلات یکسان نیست، گفته بود: پرداخت این تسهیلات در صورت آمادگی تضامین، ۱۰ روزه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیمات هیات وزیران درباره جبران خسارت و حمایت از اصناف و کارگران خسارت دیده در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، گفت: بانک‌ها دو سال به واحدهای تجاری ساختمان پلاسکو مهلت بازپرداخت تسهیلات گذشته خود را داده اند و همه ‏جرایم و هزینه دیرکرد آنها نیز بخشیده خواهد شد.

جمشیدی ادامه داد: ۵۰ درصد سود تسهیلات این کسبه به وسیله بانک‌ها و ۵۰ درصد باقیمانده نیز به وسیله دولت پرداخت خواهد شد، اما در بانک های خصوصی پرداخت ۵۰ درصد سود تسهیلات باید با رضایت صاحبان سهام این بانک ها باشد؛ برهمین اساس شنبه آینده مدیران کل بانک های دولتی و خصوصی جلسه ای برای بررسی این موضوع دارند.

وی افزود: بازپرداخت ‏تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی ۴۸ ماهه و به صورت یک سال دوره تنفس و ۳۶ ماه دوره بازپرداخت است.

دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری با شاره به اینکه تسهیلات بانکی اصناف پلاسکو، همچنان جزء بدهی آنان است اما سود و جرائم آنان بخشیده خواهد شد، ادامه داد: سابقه بدهی معوق کسبه پلاسکو به بانک ها برای دریافت تسهیلات جدید پاک خواهد شد و اگر این کسبه وثیقه ملکی نداشته باشند می توانند سفته ارائه دهند به این شرط که ضامن های معتبر پشت سفته آنها را امضاء کنند.