تشکیل کمیته مقابله و مدیریت بحران در شورای شهر/ مردم شهرداری را مقابل خود نبینند

گروه اجتماعی- عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ابعاد حادثه پلاسکو و لزوم فرهنگ سازی مقابله با بحران و برخورد با بحران در شهر تهران اظهار کرد: یک روز پس از حادثه پلاسکو جلسه اضطراری در محل حادثه برگزار شد که طی همراه با سایر کمیته ها، کمیته ای برای فرهنگ سازی توجه به ساختمان های فرسوده و خطرات ناشی از وجود آنها و نیز توجه به تذکرهایی که شهرداری ارایه می دهد؛ تشکیل شد.

به گزارش افکارنیوز، ناصحی تصریح کرد: مردم باید توجه کنند زمانی که شهرداری تهران در مورد خطر یک ساختمان فرسوده تذکر می دهد، توجه به این تذکر  و ایمن سازی ساختمان به نفع خود مردم است و نباید شهرداری را مقابل خود ببینند.

تخصیص بخشی از بودجه آتش نشانی برای ارتقاء فرهنگ مقابله و مدیریت بحران

رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که سازمان آتش نشانی می تواند نقش پررنگی در فرهنگ سازی توجه به ایمنی ساختمان ها به منظور مقابله با وقوع حوادثی همانند پلاسکو داشته باشد، گفت: در حوزه پسماند شهرداری تهران 10 درصد عوارض این حوزه را برای فرهنگ سازی اختصاص داد. در حوزه توجه به ایمنی ساختمان ها و توجه به فرهنگ بحران نیز می توانیم بخشی از بودجه سازمان آتش نشانی را تخصیص دهیم.

ناصحی با اشاره به این که کمیته فرهنگی قطعا توجه به ارتقاء فرهنگ مدیریت بحران و نیز افزایش ایمنی ساختمان ها را در دستور کار خود قرار می دهد، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته ای با این محتوا در جلسه اضطراری پس از حادثه پلاسکو به تایید اعضای شورای شهر رسید و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای شهر بتوانند در راستای افزایش ایمنی ساختمان ها به ویژه ساختمان های عمومی و نیز پرتردد شهر و افزایش فرهنگ مقابله و مدیریت بحران گام های موثری را در سال آخر شورای چهارم بردارند.