عوامل شیوع آنفولانزا کدامند؟
محمود سروش رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت:ما در انتظار موج جدیدی از آنفولانزا در کشور هستیم و امیدواریم این موج از بیماری به هیچ وجه شیوع پیدا نکند.
 
وی افزود:شیوع و بروز  آنفولانزا به چند عامل بستگی دارد که از جمله این عوامل می توان به برودت و سرمای شدید هوا،عدم دقت و بی توجهی گروه آسیب پذیر  و همچنین عدم خود مراقبتی اشاره کرد.
 
رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به عامل برودت هوا در بروز موج آنفولانزا گفت:فصل سرما باعث می شود تا ویروس ها تکثیر پیدا کنند.
 
سروش با بیان اینکه اوایل شهریور و مهر ماه زمان مناسبی برای ایمن سازی سیستم بدن است بیان داشت:توصیه می شود بیماران دیابتی، قلبی،کلیوی ،تنفسی ،عضو پیوندی،بیماران تحت شیمی درمانی، افراد چاق ،زنان باردار ، افرادی که از ضعف ایمنی بدن برخوردار و آسیب پذیر هستند و همچنین سن بیش از 65 سال   در این فصل ها مراقبت های بیشتری از خود داشته باشند.
 
وی در ادامه با اشاره به اصول حفاظت و خود مراقبتی افراد آسیب پذیر اظهار داشت:این افراد بهتر است مصرف مایعات را فراموش نکنند.همچنین استراحت کافی داشته باشند و در جمعیت متراکم وارد نشوند.همچنین یکی از اصول خود مراقبتی برای همه افراد زدن واکسن آنفولانزا است.